Dacht dat we eindelijk door konden slapen.... Helaas

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik dacht eindelijk vorige week dat mijn zoontje van 6.5 maand doorsliep. Hij heeft het helaas 3 dagen volgehouden.

Sinds 5 dagen meldt meneer zich 2 keer per nacht voor een fles en dan nog  enkele keren?? Nu is het sinds kort dat hij  2 keer per nacht die  fles wilt. Voorheen werd hij gewoon 4 keer per nacht wakker en dan deed ik hem even troosten tutje in de mond dan was het goed...  

Wellicht is het een sprongetje wat hij doormaakt..Maar zijn wij nu de enige met een kindje van 6,5 maand die nog niet wil doorslapen?? We zijn zo moe!!

Doen wij het fout? Begin zo aan mezelf te twijfelen!!!

Grtjs

Hallo,

Jullie zijn echt niet de enigen hoor.
Ook al kunnen sommigen mensen je dit doen geloven.

Mijn zoontje van 9,5 maand slaapt ook nog niet echt door. Er zijn nachten bij dat hij het wel doet (gelukkig het meeste van de tijd).
Hij heeft geen honger, dus ik geef 'm geen flesje.
Sinds een kleine 2 weekjes is hij moeilijker te troosten. Eerst was effe op de arm voldoende om weer in slaap te vallen, maar nu helaas niet meer.
Ik heb nu al een paar nachten met hem op mijn borst bij ons in bed "geslapen".
Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij flink verkouden is. Dus bij ons is op dit moment dat het probleem.

Ik houd zelf maar voor ogen dat het allemaal maar tijdelijk is. Uiteindelijk gaat elk kindje doorslapen. Het is alleen op het moment erg vervelend en heel vermoeiend.

Veel sterkte.

Liefs Nicole

berend is nu 9 maanden en wordt ook nog meerdere keren per nacht wakker, gelukkig hoeven we er steeds minder vaak uit. Maar dat kan volgende week zo maar ineens anders zijn.

Dus ik zou zeggen, niet twijfelen aan jezelf. Je doet wat je kan. En petje af dat je dat al zo lang volhoudt, want het is echt heel vermoeiend en slaapgebrek kan je echt ongelukkig maken.

Probeer dus op andere momenten zelf bij te slapen, verdeel de nachtelijke zorg onder elkaar en dan maar hopen dat die kleine ook snel wat langer gaat slapen.

Ons zoontje is bijna 9 maanden en ik moet nog steeds elke nacht er twee keer uit, dus je bent echt niet de enigste...Hij krijgt sowiezo niet de fles s'nachts, maar huilt omdat 'ie naar droomt of zijn speen kwijt is. Ik vind het gewoon pech hebben en probeer overdag wat bij te tanken; wanneer hij slaapt ga ik ook lekker liggen.
Ik ben "bang" dat je, nog vele gebroken nachten te wachten staat, maar dat je wel goed op jezelf moet passen, hoor, want het kan je slopen.
Vraag anders aan vriend/ouders of iemand anders of je 1 of een paar keer per week even een paar uur kunt gaan bijslapen en dat een ander de zorg even overneemt...

Succes ermee,

Groetjes vonneg

toen onze zoon nog 's nachts wakker werd voor een fles(4-5 maanden) bij het consultatiebureau werd geadviseerd om inhoud van de nachtfles langzam verminderen en in paar nachten waren we zover.  

Terug
Bovenaan