Dag 1 ronde 1

A

Anoniem

Guest
Lieve Allemaal,

Eindelijk gaat het dan beginnen.. Manlief en ik gaan het proberen..
Vandaag is dag 1 van ronde 1.   Op 6 juli heb ik de laatste pil (micorgynon30) genomen en vanmorgen was ik eindelijk ongesteld. Ik had het gisteren al verwacht, maar goed, wat geeft dat.

Nu eens zien hoe mijn lichaam herstelt van 7 jaren pil slikken.. ai ai ai.
Hopelijk zit ik snel weer in een normale cyclus. Voorlopig blijf ik positief, de eerste ongesteldheid is er tenslotte al.

Wat de voorbereidingen betreft.. Ik slik al een tijdje foliumzuur en daarnaast ook multivitamine.. nu las ik net dat je niet teveel vitamine A moest slikken als je zwanger bent (schreef iemand).. dus ik snel checken, maar vitamine  A zit er maar voor 50% in dus dat valt mee..

Manlief slikt (als hij er aan denkt) ook multivitaminen, maar dan in bruistablet vorm.. en hij is hard bezig zijn koffieconsumptie te minderen..
De schat.. het kost hem wel moeite, hij heeft een kantoorbaan en was gewend vele koppen per dag te drinken.. gelukkig heb ik hem voortijdig gewaarschuwd zodat hij genoeg tijd heeft om af te kicken.

Een tijdje geleden vroeg ik ook nog of baby-olie als glijmiddel wel geschikt was als je zwanger wilde worden.. Helaas niet dus.
Nu hebben we een glijmiddel op waterbasis van Durex naast ons bed liggen.
Ik vind het wel wat minder (snel droog) maar goed.. alles voor ons kindje..

Zo dat is het hele verhaal..
Nog even daaraan toegevoegd.. Manlief is 30, ik ben 26 en we zijn 6,5 jaar getrouwd.
Vooralsnog ligt de ovulatiedag  rond 24/25 juli en de NOD rond 7 augustus.
Ik wil er niet teveel waarde aan hechten omdat ik pas net gestopt ben met de pil.  

Vanaf nu hoop ik jullie op de hoogte houden van het proces.. en wellicht anderen ook bij te staan in hun pogingen.

Veel liefs en klus ze!

Hallo,

En welkom op de meest verslavende site!!!!
Nou leuk verhaaltje trouwens!!
Je kunt hier alles kwijt das wel zo fijn!!!
Succes met klussen!!!

Liefs sandy

Als ik dat zo lees dan heb je alles goed in kannen en kruiken. Goede voorbereiding is het halve werk. Wij zitten in ronde 6 vond het pilstopmoment toch wel errrug spannend, want dan mag het, dan zet je de onzekerheid opzij en ga je ervoor...................

Maar nieuwe onzekerheid komt om de hoek kijken, zou het ons lukken en hoe lang duurt het? Ik weet nog toen mijn zus zwanger wilde worden en mij steeds die zelfde vraag stelde, en ik tuurlijk lukt het, ze was zo onzeker. Nooit gedacht dat ik ook zo onzeker zou worden, de rollen zijn omgekeerd ............. tuurlijk zal het lukken, zegt ze nu tegen mij.

Veel succes.
Talke

Hallo,

Heel veel succes met klussen. En dat je maar snel zwanger bent zodat je man weer snel zijn cafeinne verslaving kan (her) opvatten.

Groeten Nathalie

welkom
spannend he allemaal. wij kennen dat gevoel allemaal wel. Ik was trouwens na 13 jaar pil slikken meteen weer regelamatig ongi.
Wij zijn nu net ronde 3 ingegaan voor nummer 1. Ik ben 29 en mijn man 30. we zijn bijna een jaar getrouwd (maar al bijna 12 jaar samen)
nou we zullen je wel vaker zien op de site. Niet te lang hopelijk
groetjes daan

Terug
Bovenaan