Dag & nachtritme

<p style="text-align: center;">Hoi allemaal,</p><p>mijn kleine meisje is 7 weekjes oud en ik probeer een goede dag en nachtritme te vinden. Mijn vraag is wat zijn jullie ritmes voor jullie kleintjes (voeding, slapen, spelen, enz) </p><p> </p><p>groetjes ona</p>

Op zo'n jonge leeftijd kun je nog niet echt een ritme creëren en moet je eigenlijk het ritme van je baby volgen vind ik. En baby van die leeftijd is max 90 min wakker zonder moe te zijn en dan moeten ze eigenlijk alweer slapen

Mijn zoontje is 8weken oud en heeft een goed nachtritme (slaapt gemiddeld zo’n 7 uur). Wat wij al vanaf begin af aan doen is omdar hij de avonden nog heel onrustig is en alleen bij ons wil slapen, is dat we hem dan beneden bij ons houden en zorgen dat hij bij 1 van ons in slaapt valt. Een uurtje voor zijn laatste fles (22.30/23.00uur) zorgen we dat de tv zachtjes staat en weinig licht in de woonkamer. Zijn kamer maken we donker mer alleen een klein nachtlampje aan. Hij krijgt dan een schone luier en fles en hop in bedje. Overdag zijn we nog een goed ritme aan het vinden, want hij wil dan niet in zijn bed slapen, alleen bij mij en dat begint mij nu een beetje op te breken (kom nergens aan toe en heb een zeer lijf van het bankhangen). Dus deze week ben ik begonnen om hem zachtjes aan in bed te krijgen overdag, maar dat is nog even een klusje. Overdag slaapt hij wel altijd een paar uurtjes na zijn fles en voor de rest is het veel knuffelen en met een rammelaar etc spelen, want dat begint hij nu echt leuk te vinden

Terug
Bovenaan