Dag dames

Hallo allemaal...
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en kan me echt hier op zijn plaats voelen door te lezen wat iedereen allemaal doormaakt.
Ik heb zelf ook een vraagje...Ik ben nu sinds oktober 2003 gestopt met de pil (na 13 jaar de pil geslikt te hebben). Vroeger heb ik heel veel problemen gehad met mijn menstruatie en ben toen ooit bij de gyn geweest.
Nu zijn we een half jaartje bezig en het is nog steeds niet gelukt. Denken jullie dat (gezien mijn achtergrond) verstandig is om nu al naar de huisarts te gaan?
Ik zou het leuk vinden om met meiden op dit forum zo in contact te komen.

Ps. Ik heb 9 mei as. mijn NOD (=moederdag dus.....)

Hoi Sandra,
Omdat je hele hormonenapparaat flink in de war was van de pil kan het wel even duren. Krijg je wel een eisprong; heb je die gemeten? Misschien kun je dan ook beter plannen wanneer je moet klussen, waardoor je geen 'ei' misloopt. Het is niet vreemd, meestal duur het na de pil wel een jaartje (of 2) Probeer eerst maar eens je temperatuur op te meten. Succes het plannen van je eisprong!

Hoi Sandra,
Ik wil je even uit ervaring meegeven dat de 'troep' van de pil langin je lichaam aanwezig kan zijn. Ik ben in februari 2003 gestopt met de pil (na 13 jaar geslikt te hebben) en had een zeer regelamtige cyclus, wat ik voor het pilgebruik niet had. Sinds december 2003 is die regelmatig geweest en toen mijn verschijnselen van voor het pilgebruik weer terug gekregen (7á8 dagen hevig ongesteld en in januari 2 keer; 2 jan. en 23 jan.) Ik heb volgens mij tot december op de 'troep' van de pil gemenstrueerd, in februari voor het laatst ongesteld geweest en nu 9 weken zwanger. Mijn advies is dus om te kijken hoe je cyclus voor je pilgebruik was en hoe deze nu is. Ik zou gewoon nog even afwachten...
Succes ermee.

Liefs Sas

Terug
Bovenaan