Alle tips zijn natuurlijk welkom. Het lijkt me niet makkelijk als je kind niet goed zelf kan spelen. Toch kunnen ze dat leren en móeten ze het ook leren.
Want je lost er niks mee op om haar steeds maar te vermaken, dan verschuif je het probleem.
Kijk eens goed naar het speelgoed dat je hebt voor je kind, is dat wel uitdagend genoeg.Heeft ze té veel speelgoed, wissel je wel af (berg eens wat op en haal weer eens wat uit de kast). Bij té veel speelgoed krijgen kinderen te veel prikkels en kunnen ze zich niet meer goed concentreren, dan gaan ze zich vervelen.
En, als je kind stééds om aandacht vraagt (ik denk dat dat zo is???) hoef je dus niet altijd toe te geven. Dan maar huilen. Speel je wel eens echt met haar (is heel belangrijk!) Ga elke dag in iedergeval een half uurtje met haar spelen, na het half uurtje zeg je: mama gaat wat anders doen, ga jij zelf nog lekker spelen.
Blijf dit doen, maak er ook een vaste tijd van.
Desnoods doe je twee keer een kwartiertje op de dag, das misschien nog beter.
Het is hartstikke goed dat je ook echt wat met je kind onderneemt, even naar de kinderboerderij of wandelen. Maar dat is wat anders dat spelen met je kind. Want zo leert een kind dus ook spelen.
Ik wens je veel succes, hoop dat je er wat aan hebt!