dag door komen

Mijn dochter is nu 22 maand en ik vind het steeds moeilijker om met haar de dag door te komen. Ze kan namelijk moeilijk alleen spelen en ze slaapt s middags ook nog maar een uurtje.
Ik ben fulltime moeder dus de hele dag thuis.
Ga wel vaak met haar naar buiten of een eindje fietsten.
Heeft iemand van jullie nog leuke ideen om te doen?

Groetjes,
Mira

Hoi Mira,

Vervelend dat het zo'n opgave voor je wordt. Het wordt natuurlijk lekker weer dus je kunt al lekker wandelen en fietsen, maar dat doe je al geloof ik.
Verder zijn kinderboerderijtjes altijd erg leuk, speeltuinen.
 Ik weet niet waar je woont, maar in zoetermeer heb je een geitjes boerderij. Dat is nu fantastisch voor kidjes met al die lammetjes. En je kan dan voor 70 cent een flesje melk kopen en geven aan die beesies.

Als je een tuin hebt kan je er misschien zo'n zwembadje in doen? DAt vinden ze ook vaak leuk..
En als je water in de buurt hebt een rubber bootje kopen en lekker varen (kleine natuurlijk wel zwemvestje om)

Nou hoop dat je er iets aan hebt..

Groetjes,

Jacqueline

Misschien kun je af een toe een keertje afspreken met een andere moeder met een kindje van vergelijkbare leeftijd? Ik merk dat hoe ouder mijn zoontje werd, hoe meer interesse hij kreeg voor andere kindjes. Nu vindt hij het altijd heel gezellig om andere kindjes te zien, dus dan kan hij zichzelf best een tijdje vermaken.

Andere favorieten hier in huis: 'helpen'  met opruimen, schoonmaken of de was opvouwen, verstoppertje spelen, boekjes lezen, torens bouwen, krassen met waskrijtjes op tekenpapier, dansen op een leuk cd-tje, kijken hoe papa of mama  eten maakt  (vanuit de kinderstoel in de keuken).

Groetjes,
Helena

Ik ben 3 dagen per week met mijn dochter alleen thuis en soms weet ik ook niet wat ik nu weer moet bedenken. Maar over het algemeen vermaken we ons prima (hoewel mijn dochter zich ook niet goed alleen kan vermaken).

's Ochtends gaan we vaak samen in bad, dan ben je al de halve dag bezig :)

Ik neem haar vaak op de fiets mee naar een speeltuintje in de buurt, of als het slecht weer is met de auto naar een indoor-speeltuin. Verder gaan we regelmatig zwemmen. Ook iets als peutergym is misschien wel leuk!

Thuis heb ik veel knutseldingetjes, klei, tekenspullen etc. waar ze met plezier mee speelt en dat doe ik samen met haar. Een zandbak en een glijbaantje in de tuin doen het ook goed. En ik doe gewoon op zijn tijd lekker gek met haar, verstoppertje, dansen, zingen, noem maar op.

Als je tijd voor jezelf wilt, moet je haar maar gewoon eventjes negeren hoor, ze moet het maar leren om zichzelf te vermaken. Mijn dochter wil dat ook niet, maar als ik écht iets voor mezelf ga doen en haar negeer, gaat ze 9 van de 10 keer toch zelf spelen.

Hoi,

Misschien is je dochter toe aan de peuterspeelzaal?
Hier kunnen kinderen vanaf 2 jaar naar de peuterspeelzaal als ze er aan toe zijn.
Verder ga ik elke  week op een vaste middag  naar de bibliotheek, ook hebben we babyzwemmen op een vaste ochtend.
Meestal blijf ik 's ochtends thuis, doe ik wat aan het huishouden en gaan we 's middags na het slaapje op pad; een boodschapje doen, bibliotheek, speeltuin, wandelen, visite enz.

Groetjes

Alle tips zijn natuurlijk welkom. Het lijkt me niet makkelijk als je kind niet goed zelf kan spelen. Toch kunnen ze dat leren en móeten ze het ook leren.
Want je lost er niks mee op om haar steeds maar te vermaken, dan verschuif je het probleem.
Kijk eens goed naar het speelgoed dat je hebt voor je kind, is dat wel uitdagend genoeg.Heeft ze té veel speelgoed, wissel je wel af (berg eens wat op en haal weer eens wat uit de kast). Bij té veel speelgoed krijgen kinderen te veel prikkels en kunnen ze zich niet meer goed concentreren, dan gaan ze zich vervelen.
En, als je kind stééds om aandacht vraagt (ik denk dat dat zo is???) hoef je dus niet altijd toe te geven. Dan maar huilen. Speel je wel eens echt met haar (is heel belangrijk!) Ga elke dag in iedergeval een half uurtje met haar spelen, na het half uurtje zeg je: mama gaat wat anders doen, ga jij zelf nog lekker spelen.
Blijf dit doen, maak er ook een vaste tijd van.
Desnoods doe je twee keer een kwartiertje op de dag, das misschien nog beter.

Het is hartstikke goed dat je ook echt wat met je kind onderneemt, even naar de kinderboerderij of wandelen. Maar dat is wat anders dat spelen met je kind. Want zo leert een kind dus ook spelen.
Ik wens je veel succes, hoop dat je er wat aan hebt!

ik ken iemand die gaat met haar kindje naar een buurthuis waar op gezete tijden kindjes komen spelen alle moeders helpen mee en daar door kost het niet veel ik dacht 2,50 per keer
de moeders kunnen daar met hun kindje spelen en of de kindjes met elkaar en dan kun je ook nieuwe mensen ontmoeten met kindjes van de zelfde leeftijd
je kan eens vragen of er zoiets bij jou in de buurt is?
s6

Ik heb bij mijn oudste, nu alweer 5 jaar, het boekje: "365 spelletjes en creatieve ideeen voor peuters en kleuters"gekocht Geschreven door Marja Baseler. ISBN 90 443 0103 9
Ik vond het een geweldig boekje om ideeen op te doen, soms zoals beschreven, soms aangepast naar onze omstandigheden.
het boekje bevat activiteiten voor mooi en slecht weer en zijn allemaal te doen met alledaagse materialen. Je hoeft er niet eerst voor naar de winkel.
Ik vind het een aanrader om je fantasie mee te prikkelen.

Groeten sandra

Terug
Bovenaan