Dag en nacht gewisseld (reflux?)

Hallo

Mijn dochter is 6 weken en overdag slaapt ze goed en komt ze om ongeveer 4 uur, maar avond en nacht is ze grotendeels wakker. In bed blijft ze heel heftig huilen waardoor laten huilen geen optie is. Ze heeft ook last van reflux, weet niet of het met elkaar te maken kan hebben. Volgens consultatie bureau kost het tijd en is er weinig aan te doen. Dan haar overdag wat wakker te proberen houden. Nou dat is onmogelijk.

Iemand tips of ervaring wat ik ksn doen? Want per nacht 1,5 uur slaap breekt op.

Hi, 

ik heb in het begin het zelfde probleem gehad, namate de tijd vorderde ging het telkens beter.
tot die tijd heb ik haar lekker op me borst laten slapen als ze verdrietig was.
niet onder het dekbed maar gewoon een dus dekentje, idd slaap breekt je op en maak het je tot die tijd zo gemakkelijk mogelijk!
succes 

Ik heb ingebakerd, maar wel met een schuin bed. Mijn kleintje heeft echt grenzen nodig om los te laten nu nog in haar slaapzakje is ze vaak druk en gunt ze zich de rust niet om in slaap te vallen. Vaak pak ik haar stevig vast en dan zie je der meteen knikkebollen. De onrust kwam indd eerst door KMA/reflux maar dat heeft ze nooit volledig los gelaten het huilen/krijsen gelukkig wel. Opzich is het wel makkelijk om uit te sluiten of ze door de reflux slecht slaapt. Slaapt ze schuin of rechtop wel? (Maxi cosi? Bedeinde op gehoogd?) maakt ze veel slik. Geluiden op die momenten? Of hiep geluiden? Vertrekt haar gezicht? Wat maakt de situatie anders als overdag? Slaapplek?

Hoi Allemaal,

Inbakeren is geen optie, want daardoor word ze onrustiger helaas. Het is niet dat ik haar steviger moet inpakken ofzo dat, dat het is.
Overdag slaapt ze in de box en in bed en dat gaat dan goed. Maar avond en nacht is ze veel meer wakker dan overdag dus ze lijkt haar ritme om te draaien.
We hebben het matrasje wat schuin omhoog gezet dit ivm reflux. Dat ze refelux heeft dat weten we want dat is al vast gesteld, Was ook niet de vraag ofze dat zou hebben, maar meer dat het kan dat ze daardoor in de nacht minder goed slaapt.
Zodra ze dan bij ons of op ons ligt is ze rustig en valt ze in slaap, vaak halve wege de nacht of na de nachtfles van tussen de 3 en 4 uur dan kan ik haar gewoon in bed neer leggen. Maae daarvoor wilt ze dat niet.

Het advies vanuit het ziekenhuis is ook haar gewoon de geborgenheid geven en niet bang te zijn dat ze straks niet meer in haar eigen bedje wilt. Dat heb ik toch wel een beetje, maar gezien ze wel een primatuur is van 5 weken tevroeg moeten we er ook rekening mee houden dat ze wat meer tijd nodig heeft en het voor haar en ons dan zo makkelijk mogelijk maken en haar dan de rust op buik gunnen.
Maar dacht misschien zijn hier moeders die het herkennen en dat blijkt inderdaad en iedereen heeft dus toch een eigen manier, maar zijn zeker dingen die ik mee kan nemen.

Bedankt

Terug
Bovenaan