Dag- en nachtritme aanpassen?

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hey! Onze kleine meid is nu bijna 7 weken. Ze is van 14 januari en bijna 3 weekjes eerder. Nu vroegen wij ons af of we al een beetje een dag en ritme kunnen aanbrengen. Dit hebben we natuurlijk al maar vooral naar haar aangepast. Kunnen we er al iets in doen of is dit wat te vroeg? En zo ja, hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Handige methodes/bronnen/linkjes horen we graag! :) Ze clustert nu vaak aan het einde van de avond/begin nacht. Maakt niet hoe laat de voeding, ze wil pas rond 00:00-01:00 slapen. Qua voeden meldt ze zich regelmatig en zijn er ongeveer 6 voedingen per dag. </span></p>

Onze zoon is morgen 7 weken en ritme is hier soms ver te zoeken en soms is het er wel! Ik geef borstvoeding op verzoek. Enige waar hier echt ritme in zit is om na de avondvoeding hem in de co sleeper te leggen en te laten slapen. Hij slaapt dan vaak tm 2300 waarbij mijn man een flesje geeft en ik 2230 al kolf. Ik probeer alles dezelfde volgorde aan te houden. Maar hoe graag ik meer ritme en meer dutjes in eigen bed wil.. het werkt niet altijd. Hij slaapt niet zo snel in. Alleen in de draagzak, wandelwagen of auto..

Hey!! Heel herkenbaar maar als ik het zo lees (toevallig in app net artikel bij 7 weken) dan kunnen we dat ook nog niet helemaal verwachten. Wel proberen zoveel mogelijk verschil in dag-nacht ritme aan te brengen (licht/donker en met geluiden) maar voor de rest kan het nog niet zo. Slaap jouw kleine ‘s nachts wat door? Onze meid heeft vaak in de nacht 1 of 2 voedingen. Laatste 2 dagen slaapt ze ineens van 0:00 tot ongeveer 05:00 of al eerder soms dus we hebben ineens anderhalf uur meer slaap ??

Nee hoor, wij zijn er ook zo vroeg met begonnen! Het zijn vaak kleine aanpassingen die kunnen helpen. Wij hebben om ons dochtertje een nacht en dagritme aan te leren ervoor gezorgd dat er een duidelijk verschil was tussen de beide ?
overdag slaapt ze in haar box, die we speciaal dicht bij het raam gezet hebben zodat ze voldoende in het licht ligt! Ook zetten we overdag altijd de radio zachtjes op als achtergrond muziek en gaan overdag heel erg veel naar buiten!
s'avonds houden we ook altijd hetzelfde ritueeltje aan voor ze in haar bedje kruipt: badje, beetje knuffelen, boekje lezen, dan haar laatste flesje geven we al met gedimde lichten om haar kamer. Zo had ze eigenlijk wel heel snel een ritme te pakken?

Terug
Bovenaan