dag en nachtritme omdraaien

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Mijn dochter Karlijn is vandaag precies drie weken oud. Ze doet het prima, alleen draait ze haar dag- en nachtritme volledig om. Het gevolg is dat ze overdag slaapt, en ons 's nachts wakker houdt omdat ze dan klaarwakker is. Ze wil dan alleen maar vastgehouden worden. Wegleggen heeft geen zin want ze blert de hele buurt (en ons) ongelukkig.
Wij slapen dus nog maar een paar uurtjes per nacht (drie of zo) en beginnen er als zombies uit te zien.
Wie heeft er tips om het dag- en nachtritme van Karlijn om te kunnen draaien?
Ze doet dit nu al drie weken, en het lijkt erger te worden. We worden er zo langzamerhand behoorlijk gek van. Ze begint met onrustig zijn om een uur of negen 's avonds en pas om een uur of vier 's nachts wil ze slapen. Badje hebben we al geprobeerd, dat werkt niet. Onder de douche 's avonds werkt ook niet. HELP!

(toch is ze de liefste baby ooit hoor ;-)

Frees

Hoi Frees,

Ik heb er geen ervaring mee, maar kun je niet proberen om haar overdag wakker te houden.  Je kunt haar dan juist op schoot nemen of in de box leggen i.p.v in haar bedje.
's avonds kun je dan ook nog proberen om bij flesvoeding wat "zwaardere" voeding te geven (extra schepje). Als je BV geeft kun je de 2 laatste voedingen wat dichter op elkaar gaan geven. Zo raakt ze wellicht verzadigd en daardoor moe.

Ik kan me voorstellen dat je er een beetje door heen zit, maar bedenk wel dat het echt allemaal goed komt!!!!

Liefs Janine

Hoi Frees,