Dag- en nachtritme omgedraaid...pfff....

HELP!!!!!!!!!!!!!!
Luka is echt de allermooiste man van de hele wereld (Brad Pitt is er echt NIKS bij) maar o my dear Lord, hij wil totaal niet slapen 's nachts!
Werkelijk geen 10 minuten slaapt hij achter elkaar...
Overdag slaapt hij de hele dag achter elkaar en zodra je hem 's avonds in bed legt na de laatste fles gaat hij keihard krijsen.Hebben alles al geprobeerd, met licht aan, zonder, een klein nachtlampje, deur open, deur dicht,met kruik, zonder kruik, deken eraf deken erop, om 24:00 uur nog een badje, andere voeding, overdag probere wakker te houden...pfff.....
Over het algemeen slaapt hij telkens 10 minuutjes, dan word hij weer wakker en heeft hij darmpkrampjes, wil dan weer een fles, dan laat hij weer een windje wat dwars zat, 10 minuten erna heeft hij weer zuigbehoefte en wil hij een speentje...Zodra je hem vast houd, tegen je aan is 'ie stil, dus papa zit al nachten lang rechtop in bed met Luka tegen hem aan.En na een paar uur neem ik het over en zo gaat het tot 05:00/05:30 uur, dan valt hij in slaap tot 06:30 uur en dan moeten we er weer uit.Hij is nu 2,5 week oud en wij zijn helemaal op.Ik probeer overdag nog 2 uurtjes te pakken, als de oudste 2 op school zitten en Lenthe slaapt, maar echt fit word je daar ook niet van.En vind het best eng wat betreft mijn man, hij heeft gevaarlijk werk en zit daarnaast uren per dag achter het stuur, langs klanten en zo...

Kortom, wie kan hier ook helaas over meepraten en heeft tips dit ritme om te laten draaien....
Inbakeren is volgens mij geen optie, want hij heeft last van darmkrampjes, en ik meen me te herinneren dat inbakeren dan niet mag.
Morgenochtend komt de wijkverpleegkundige, ik zal haar het hemd van haar lijf vragen en donderdag hebben we een afspraak bij de osteopaat, daar hij als sterrekijkertje is geboren, en we zijn nekwerveltjes even laten nakijken.

Groet van een oververmoeide Roos.

Hey meis, ik log speciaal even in om op jouw te reageren!
Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoon, Luka. Mijn zoon heet ook Luca, hij is nu bijna 9 weken..

Wat naar dat hij alles omdraaid. Ik zou jouw ook absoluut een osteopaat aanraden, maar dat doe je al. Maar heb je ook infacol geprobeert. Ik gebruik dat bij luca ook. De kinderarts heeft het ons aangeraden. Het werkt goed tegen lucht. het bundeld het in de buik, zodat het er beter uitkomt. Bij ons werkt het echt goed. De krampen zijn zo goed als verdwenen. Het is wel vrij duur vind ik. 8 euro per potje, maar als het werkt???!!!

Maar eigenlijk verklaard het niet, waarom hij overdag wel slaapt en s'nachts niet?? Ik hoop voor je, dat het snel veranderd.

groetjes en sterkte
oh ja, wat verbleekt brad pitt ineens, naast die mooie mannekes hè???

Hey meis, ik log speciaal even in om op jouw te reageren!
Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoon, Luka. Mijn zoon heet ook Luca, hij is nu bijna 9 weken..

Wat naar dat hij alles omdraaid. Ik zou jouw ook absoluut een osteopaat aanraden, maar dat doe je al. Maar heb je ook infacol geprobeert. Ik gebruik dat bij luca ook. De kinderarts heeft het ons aangeraden. Het werkt goed tegen lucht. het bundeld het in de buik, zodat het er beter uitkomt. Bij ons werkt het echt goed. De krampen zijn zo goed als verdwenen. Het is wel vrij duur vind ik. 8 euro per potje, maar als het werkt???!!!

Maar eigenlijk verklaard het niet, waarom hij overdag wel slaapt en s'nachts niet?? Ik hoop voor je, dat het snel veranderd.

groetjes en sterkte
oh ja, wat verbleekt brad pitt ineens, naast die mooie mannekes hè???

heyhey

nathalia gooide de 1e 6 weken ook t dag en nacht ritme om.
dit deed ze ook al in mn buik. snachts was ze wakker, overdag sliep ze veel.
ik denk dat luka nog moet wennen aan het andersom ritme.
bij nathalia ging het automatisch na 6 weken over, zou dus verder niet weten wat je er aan kan doen.
misschien even afwachten?
hoe vermoeiend t ook is, zeker met meerdere kindjes kan je je nachtrust goed gebruiken.
inbakeren heb ik ook nooit gedaan dus ook wat dat betreft geen tips.
heb je cinababy in huis voor de krampjes?
misschien voeding proberen, speciaal voor krampjes?

meid, heel veel sterkte.
probeer idd zoveel mogenlijk rust te pakken.
wel heel lief van je man, dat hij ook de nacht wakker wilt zijn voor zn zoontje.
erwin heeft dit nooit gedaan, en zal dit straks met t 2e kindje ook niet doen.
hij heeft zn rust hard genoeg nodig, anders komt hij de volgende dag zn bed niet uit :S

liefs, do

Hoi,

Wat vervelend zeg, al is het natuurlijk wel bij veel kinderen zo dat de eerste tijd de kinderen s´nachts juist actiever zijn, maar vervelend is het wel!
Ik zou alleen wel zorgen dat je man aan zijn slaap komt, als hij de dag erna nog in staat moet zijn om te werken! Je kunt evt afspreken dat hij de nachten in het weekend doet, als hij de dag erna vrij is!
Misschien kun je wat hulp vragen voor in de ochtend, je moeder of schoonmoeder, zodat jij dan even wat extra kan slapen!
Mijn jongste sliep ook in het begin s´nachts heel slecht, todat ik hem op zijn buik legde, overdag vond hij op zijn rug niet zo´n probleem, maar s´nachts krijsten hij alles bij elkaar als hij niet op zijn buik lag!

Heel veel succes, hopelijk word het snel beter!
Gr MJ

Hoi hoi,

Myrthe hebben we ingebakerd daarvoor (pas na 6 weken :s). Ze maakte zichzelf wakker.
Ook al mocht dat niet ivm reflux. Ze kon goed dr hoofdje draaien tijdens t spugen.
Ook is zij een fervent buikslaper geweest, al vanaf dag 1. En wij lieten haar op dr buik slapen (kon ze zichzelf ook niet wakker slaan haha)
Verder probeerde wij haar overdag toch beetje wakker te houden, zeker in de avond uren. Dat hielp ook wel beetje.
Maar inbakeren was hier echt een aanrader. Toen we daarmee begonnen is ze gelijk gaan doorslapen.
En ik heb nooit gehoord dat het niet mag vanwege darmkrampen.....
Mijn schoonzusje deed het ook bij mijn neefje die vreselijke darmkrampen had.

Succes ermee

Liefs Irene

hoi roos

wat vervelend dat luka het ritme heeft omgedraait
floor heeft dat gelukkig niet maar heeft wel snachts gruwelijke darmkrampen
wij gebruiken daar sab simplex voor en dat werkt heel goed , werkte ook goed bij karlijn
ik hoop dat hij zich snel herstelt en het goede ritme te pakken heeft

veel liefs maurilla

ps ben wel nieuwschierig naar lika hahahaha

Hoi Roos,

Jouw verhaal klinkt als de eerste periode met onze zoon, we waren op den duur helemaal radeloos.

Wij hebben toch geprobeerd er meer ritme in te brengen en dat bleek hij echt nodig te zijn. Zijn de 3 R's toch ergens goed voor ;) Wij bakerden meneer ook in, want hij was gewoon een erg onrustig mannetje.

Daarnaast moest ik ook echt leren om erbij weg te lopen wanneer meneer huilde. Eerst duurde het een halfuurtje voordat hij sliep en uiteindelijk werd dat steeds korter, nu gaat hij lachend naar bed, dus uiteindelijk komt het goed!

Maar ieder kind is anders, dus wie weet heb je helemaal niks aan m'n verhaal...

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan