dag en nachtritme, rond de 10 weken

Dag dames,

Isis (10 weken) slaapt per etmaal gem. 15,5 uur. Tussen voedingen door slaapt ze rond de twee uur, ook overdag, bijna altijd van voeding naar voeding (flesvoeding) Ze kan steeds langer op blijven, zo'n 70 min. (incl. voeden) Ze krijgt geen nachtvoeding meer, maar wordt s nachts meestal wel een keer wakker en meestal valt ze ook zelf weer in slaap, haar 'schema' is nu: (+/-)  6.30, 10.30, 14.30, 18.30 en +/- 22.45, voor laatste flesje moet ik haar al een paar avonden wakker maken. Ze drinkt 5 x 150ml Nutrillon Hypo Allergeen, alle flesjes leeg.Sommige dagen slaapt ze stukken minder, net als vandaag, ligt ze ruim een uur wakker, beetje rond te kijken, maar is toch goed gemutst. Ze maakt ook steeds meer contact, lacht meer, maakt nieuwe geluidjes en bewegingen, groeien houdt haar wakker!
Wij hanteren rust en regelmaat en ze ligt ingebakert, in principe slaapt ze altijd in haar eigen bedje op haar eigen kamer, bevalt zeer goed (ze is prikkelgevoelig)
Uitstapjes doseren we, niet dagelijks, Isis is geen kindje dat overal en altijd slaapt,
ik was benieuwd hoe jullie dagen eruit zagen met een mensje van 2,5 maand, ik hoor het graag,
x Esther
ps: kom ik weer aan, maar die gebroken, soms onvoorspelbare nachten, blijft wennen, vooral nu ik weer aan het werk moet

Hoi. Onze teun (7 weken) heeft niet echt een ritme,als ik denk dat hij een ritme heeft schopt hij het weer vrolijk in de war. Ik doe hem s`nachts bakeren en dan heeft hij de laatste voeding om 00:00 uur,hij komt rond 4:00 uur nog een keer en dan meestal om 8:00 uur.
Overdag doe ik meestal op vraag en aanbod (gekolfde borstvoeding). Maar ja nu kom ik net van het cb en moet het anders,hij is in 1 week 320 gram aangekomen en dat vinden ze te veel. Ik moet nu om de 4 uur gaan voeden en overdag ook inbakeren. Aangezien hij ooit na 2 uur al weer honger heeft zal het wel erg gezellig worden hier! Hij heeft sinds een week echte traantjes en daar kan ik dus niet tegen!! Maar ja we moeten er maar even doorheen. Ik probeer hem wel af te leiden als hij honger heeft (liedjes zingen,dansen,met de knuffeltjes of zijn speentje) maar dan huilt hij alleen maar harder en ga ik dus maar weer een flesje opwarmen. Alle tips zijn dus welkom!!
Groetjes Mikkie.

Hoi, onze myrte is nu bijna 15 weken en doet het eigenlijk erg goed wel. Krijgt om 10.30, 14.30, 18.30, 22.40 en dan om   06.30...die voedingen gaan ook goed, heeft ze al zo vanaf kerst, maar het doorslapen wil nog niet lukken. Niet van de honger, maar dan is ze gewoon wakker...de ene nacht een keer of 2, 3 maar ook nachten van 10, 15!!!!! en tja die breken dan wel op. Dan heeft ze wel genoeg aan dr speentje....

Verder slaapt ze tussen 06.30 en 22.40 een uur of 7 a 8...en is ook heel goed gemutst!!! lachen en kirren!!!

Maar waarom ze dus nog niet doorslaapt??? ik heb geen idee, maar ik kijk er wel naar uit hoor   Groetjes

Terug
Bovenaan