Dag en nachtritme

Hallo allemaal,

Onze dochter is vandaag alweer 5 weken oud.
Wat gaat het toch allemaal snel.
Mijn dochter haalt het dag en nachtritme door de war.. overdag slaapt ze heel vast.. en s'nachts is ze continue wakker en huilt ze veel.
slaap al 5 wkn slecht.. zal blij zijn als ze s'nachts eens doorslaapt..
Want dit breekt me echt op..

Hoe gaat het met jullie kindjes???

Ook drinkt mijn dochter echt weinig de ene keer 60cc, dan weer een 85 en ook vaak dat ze maar 40cc drinkt heb ook al verschillende spenen op de fles geprobeerd maar zonder resultaat..

Hebben jullie misschien nog tips???

Groetjes Sandra

S'avonds wandelen en daarna in badje doen helpt bij ons goed om hem te laten slapen.
Verder veel knuffelen overdag, zodat ie wakker is/wordt.
Ook hebben we zo'n swinger (elektrische schommelstoel) gekocht, ligt ie soms 2 min in en slaapt dan, na 15min halen we hem eruit en leggen hem in bed. Werkt ook goed.

Over de voeding kan ik helaas geen tips geven, onze man drinkt erg goed.

Succes en als ik nog meer tips weet, hoor je het!

De enige tip die ik heb is om overdag wat meer op uur en tijd te voeden in plaats van op verzoek. En dan 's nachts pas te voeden als ze er zelf om komt. In de hoop dat ze het dag en nachtritme gaat omdraaien. Overdag ook geen gordijnen dicht als ze gaat slapen. Qua hoeveelheid drinken heb ik geen tips, volgens mij drinken ze wat ze nodig hebben. Je kan proberen tussendoor te laten boeren, 5 minuutjes te wachten en dan de fles weer aan te bieden. Hier drinkt Joris dan vaak alsnog de rest op.

Overdag wat anders dus ook al zeggen zorgen dat het licht is en lekker beppen en knuffelen met d'r. S'nachts zo min mogelijk licht en alles in stilte doen. We doen de lamp op de overloop aan en hebben dan voldoende licht om de kleine te verschonen. Als er niet gepoept is dan maak ik de billen ook niet schoon, maar wissel ik alleen de luier. Je moet het gewoon niet gezellig maken en na de fles en boertje rustig weer terug leggen.

Ik heb ook geen ervaring met weinig eten. Maar ik weet wel dat je ze niet kunnen dwingen. Mocht ze gewoon goed groeien dan zou ik mij niet teveel zorgen maken. Ik was een hele slechte eter en ik ben ook groot geworden. Succes

Hee meid
Mijn kleine meid is nog veel kleiner 4 dagen oud maar heeft hier ook last van.Zal wel veel minder zijn strakkies maar idd s nachts ook veel huilen en wakker maar dan huilen omdat ze wakker wordt voor voeding (borst) en dan ff kort drinkt ze valt heel snel in slaap en dan komt ze heel kort erna weer..
snap dat het lastig is misschien moet het nog komen.
sterkte ermee.. maar ik vind het wel lekker knus hoor s nachts hihi.

liefs nice

Ik hoorde van een vriendin dat ze s'avonds bij de laatste voeding voor het slapen de afgekolfde melk samen met de 'kunstmelk' (weet zo snel ff niet hoe ik et moet noemen) in de fles mengd..zo is die voeding net wat zwaarder als alleen de bostvoeding..
Weet niet of het officieel ook mag, ma ze had die tip van de kraamverzorgster..
Met als gevolg dat haar kindje vanaf het begin al doorsliep!!

ben zelf van mening dat als je meisje gewoon goed aankomt dat het helemaal niet erg is dat ze wat minder drinkt..onze meid is nu 4,5 weken en zit meestal rond de100cc maar er zitten ook voedingen bij waar ze ook maar rond de 60cc zit, en meestal haalt ze zie schade bij de volg voeding wel in..
Succes

Overdag is jesse veel beneden in de box en in z'n stoeltje en als ik weg ga neem ik zo veel mogelijk de wagenbak mee, zodat tie daar z'n slaapie in doet en 's-avonds lekker in z'n bedje en overdag als het druk hier is, gaat tie ook in z'n bedje. Slapen doet tie bij ons nu goed. na de fles van +/- 20:00 uur komt tie 's-nachts rond 1 uur en daarna pas om 6 uur weer. Dus slapen komen we nu eindelijk aan toe. maja hij is nu dan ook al 7 weken oud.
Succes meis

Het dag en nachtritme leek bij onze zoon, nu 8 dagen oud, ook precies andersom te zijn. We hebben hem zelfs in de eerste 2 dagen tussen ons in gelegd om hem stil te krijgen ´s nachts. Maar dat wilde we niet gaan aanwennen. Onze kraamverzorgster gaf ons als tip om een t shirt van mijzelf in zijn bed te leggen, dat shirt had ik de hele dag gedragen. Hij wordt rustig door mijn geur. Ik vond dat shirt stinken, maar voor hem is de geur rustgevend.

Daarnaast gaven wij hem direct zijn tutje als hij mopperde, omdat we bang waren dat zijn grote zus wakker werd ´s nachts. Maar nu laten we hem gewoon eventjes mopperen. Na een paar dagen zien we nu al verschil, want hij leert nu al heel snel zelf in slaap te vallen in zijn eigen bedje.

Qua voedingen weet ik niet of je er echt iets aan kunt doen. Ze drinken toch wat ze nodig hebben. Voor ons werkt het wel om het ritme van iedere 3 uur aan te houden, dus wij wachten niet tot hij zelf komt. Wij maken hem overdag wakker na 3 uur of hij vraagt er zelf om.

Ik ben bang dat je gewoon allerlei dingen moet uit proberen om je kindje te leren kennen. Waarom drinkt ze de fles niet iedere keer leeg? Heb je een ritueel, wakker maken, verschonen, knuffelen, flesje drinken? Is ze goed wakker als ze drinkt? Zit er misschien een boertje in de weg? Als je haar 5-10 minuten rust geeft en daarna haar flesje aanbied, drinkt ze het dan nog op?

Ik bedenk zomaar wat dingetjes, maar het is vooral zoeken naar de antwoorden, denk ik. Uiteindelijk vind je er je weg wel in en als je twijfelt of je druk maakt, kun je altijd het CB om hulp vragen.

Succes!

Terug
Bovenaan