Dag- en voedingschema bijna 11 maanden

Hoi!

Onze zoon is bijna 11 maanden en zijn dagritme ziet er als volgt uit:

07.00 uur
Papfles (210 ml. water, 7 schepjes Nutrilon 2 en pap)

09.30 uur
Fruithapje (v.a. 4 maanden aangezien meneer geen stukjes blieft in zijn eten)

10.00 uur
Slapen

12.00 uur
Weer wakker en dan krijgt hij een boterham. De boterham geef ik hem meestal tijdens het koken aangezien we ook nog een tweeling van 3 jaar hebben. De boterham eet hij dan ook niet helemaal op maar het gaat er volgens mij om dat hij in ieder geval leert om te kauwen/eten.

13.30 uur
Wanneer de tweeling naar bed gaat voor een middagdutje krijgt hij nog een papfles (180 ml. water,  6 schepjes Nutrilon 2 en pap)

14.00 uur
Slapen

16.00 uur
Weer wakker en dan krijgt hij de rest van het fruit dat hij in de ochtend nog niet heeft opgegeten

17.30 uur
Potje warm eten (ook zonder stukjes)  en eventueel een toetje

18.30 uur
In bad

19.00 uur
Naar bed

21.00 uur
Laatste fles van ongeveer 200 ml.

Nu kan de laatste fles natuurlijk wel naar voren maar de tweeling gaat zo rond 19.30 uur naar bed en het is zo lekker om de laatste fles rustig te kunnen geven.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe jullie schema's eruit zien. Vanzelfsprekend is ieder kindje weer anders maar ik zit eigenlijk een beetje met het brood te tobben. Het is gewoon tijdgebrek dat ik er niet meer aandacht aan kan geven. De tweeling 'ruikt' het gewoon wanneer ik met onze zoon bezig ben want dan beginnen ze direct allerlei dingen te doen die niet mogen.

Groetjes,
Janet.

Hoi

Ons zoontje is  ook  bijna 11 maanden en zijn schema ziet er als volgt uit:

07.00 uur
Pap (180 ml. water, 6 schepjes en pap)

08.30 uur
Fruit (2 stuks fruit met liga zelfgemaakt, anders een pot met stukjes)

10.00 uur
2 boterhammen met 100 cc melk

11.00 uur
Slapen tot ongeveer 14.00 uur

14.15 uur
Koekje met drinken

16.30 uur
Potje warm eten of vers  en een toetje

19.00 uur
Laatste papfles van 180cc+ +6 schepjes en pap
Slapen tot de volgende ochtend.

Hij zit in hetzelfde schema als ons andere zoontje die is nu bijna 3,5 jaar.
Die slaapt ook nog s'middags en de kleinste vindt het leuk om met de oudste samen te eten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Simone

hoi,

je zult wel bezig zijn zo met drie ukkies!
ik ben vorige week op het CB geweest, ik heb een zoontje van bijna 9 maand.
mijn schema ziet er bijna net zo uit als de jouwe, alleen geef ik de laatste fles om 19.00 en daarna gaat ie naar bed tot de volgende morgen,
dit zou je ook kunnen doen,
maar... ik vroeg haar wanneer wij kunnen stoppen met die laatste fles en dat zou eventueel al kunnen volgens het CB.ik geef hem nog omdat hij hem zo lekker vind, en ik het oook wel goed vind zo..hij slaapt nu lekker door de hele nacht, stel je voor dat ie weer gaat spoken daardoor....
jou kindje is al twee maand ouder, dus je zou kunnen proberen om die fles eraf te kunnen gaan doen, ligt ie lekker op tijd op bed, je zou ook nog na zijn bad een bekertje warme melk kunnen geven voor het "idee".
nou, wie weet heb je er wat an..
succes en groetjes

Hoi Janet,

Wij hebben ook een tweeling (net 5 jaar) en een zoontje van 21 maanden. Druk, maar erg leuk! Vind ik in ieder geval.
V.w.b. die boterham tussen de middag. Misschien is het eens te proberen om dan samen met z'n 4tjes te eten? Zien eten doet eten. Is die papfles niet dubbelop als je tussen de middag ook nog een boterham geeft?
Wat ik me afvraag. Leg je je zoontje 's avonds in bed en maak je hem dan wakker voor de fles van 21.00 uur? Ik hield mijn zoontje altijd op totdat de meiden in bed lagen (19.30 uur) en genoot dan ook  nog even van het in alle rust de fles kunnen geven. Die fles heb ik ook vrij lang in stand gehouden terwijl hij het waarschijnlijk helemaal niet meer nodig had, maar ik vond het gewoon hartstikke gezellig.

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Mano is nu 10,5 maand en zijn schema ziet er zo uit:
7.30 uur papfles van 200 ml water +6 schep friso 2 + 4 schep Bambix
8.00 slapen tot 9.30 uur
10.00 fruithapje, vers of potje 8+ Nu ook stukjes zacht fruit aan het oefenen
12.00 uur boterham met fles van 120 ml water + 5 schep friso
12.30 slapen tot ongeveer 14.30 uur
15.00 uur liga met tuitbeker sap
16.30 slapen tot 17.30 uur
tussen 17.30 en 18.00 uur warme hap, vers of potje 8+
19.00 uur fles 120 ml water + 4 schep friso 2

Laatst bij het CB geweest en de fles van 19.00 uur mogen we gaan afbouwen. Vanaf 1 jaar hoeven ze nog maar 300 ml melk op een dag en daar zit hij al aan met de ochtend en de middag melk. Vaak is het gewoon nog om het lekkere om de fles te geven. Of ik al helemaal ga stoppen weet ik nog niet want het is ook ons rust moment zo eind van de dag. Misschien langzaam wat minder Friso erin en dan alles vervangen door bv rooibosthee.

Eigenlijk wil het cb ook dat hij met 1 jaar van de fles af is.......Maar die papfles 's morgens vinden we allebei zoooooo ontzettend lekker dat we die er nog maar lekker inhouden hoor. Straks wel proberen om de melk tussen de middag uit een gewone beker te gaan drinken maar alles op zijn tijd en geen haast met dit soort dingen.

Ow ja Mano drinkt coor de rest de hele dag doro slokjes water.

Groet,
Tamara

Hoi,
Mijn dochtertje is ook bijna 11 maanden. Bij ons gaat het als volgt;
7.30 240cc melk 2 en bambix + korstje brood
9.00 130 cc drinken en een koekje oid
9.30 -12.00  slapen
12.30 broodje + 120 cc melk 2
13.30 drinken
14.00-16.00  slapen
16.00 fruit
17.00 drinken
18.00 warm eten
19.30 naar bed
Het zijn richtlijnen maar om 19.30 liggen mijn beide dochters echt op bed.
Ik heb juist met de oudste problemen met eten, haha.
Groetjes debra

Hierbij ook nog maar even ons 'schema'. Mijn dochter is ook bijna 11 maanden (wat gaat de tijd toch hard!!):

Tussen 7.00 en 8.30 uur: bordje pap; 200 cc opvolg + pap
Ze is dan een tijdje wakker en gaat daarna slapen. Hierna (is elke keer weer ander tijdstip) een schaal fruit.
Tegen 12en 2 boterhammen en na het slapen een fles van ongeveer 150 cc.
Later op de middag evt nog een rijstewafeltje of soepstengel en een flesje dixap of roosvicee (maar meestal speelt ze hier alleen maar mee...).
Als avondeten een potje voor va 8 mnd of zelfgemaakt prakkie en een schaal yoghurt, met of zonder fruit.

Rond 19.00 uur naar bed.

We hebben dus geen avondfles meer, omdat ze die gewoonweg niet meer wil. Ze is sowieso geen superdrinker, maar eet daarentegen wel ontzettend goed én smakelijk!

Christian is nu 12 maanden, maar had met 11 mnd ongeveer eenzelfde schema
7:00-8:00 u bordje pap met 160 ml melk
10:00-11:00 u soepstengel met bekertje water.
12:00-13:00 u 2 boterhammen met bekertje melk
15:00-16:00 u fruithap, evt met liga/soepstengel, bekertje water
17:30-18:30 u warme maaltijd (ca 250-300 gr) met toetje (100 ml), bekertje water
18:30-19:00 u flesje 135 ml melk

Hij slaapt 2 keer per dag, in ochtend 2 uur en in middag 1 uur, tijden wisselen een beetje. Verder slaapt hij door van 19:00 tot 7:00.

Terug
Bovenaan