dag indeling

Hoe is jullie dagindeling met jullie kindjes. Ik kan nu niet zeggen dat ik echt een dagindeling heb. Natuurlijk op dezelfde tijden ongeveer de fles en naar bedje maar verder....
Wat doen jullie zoal heel de dag.
Bij familie die ik niet zo vaak zie zag ik bijvoorbeeld dat hun baby al op het speelkleed speelde enzo.
Ik maak me een beetje zorgen dat ik een slechte moeder ben ofzo. Ik speel wel met Tyche zoals liedjes zingen. Kriebel-spelletjes (er komt een muisje aangelopen enzo) maar echt met speelgoed doe ik nog niet hoor. Behalve ooit met haar knuffeltje.
Hoe delen jullie je dag in?

Groetjes Kirsten

Qua spelen hebben we hier geen vast ritme, ik kijk gewoon naar Yoëll hoe hij is.
Hij ligt heel vaak op het speelkleed, met babygym of andere speeltjes. Zo stimuleer je een beetje om te bewegen en te draaien enzo.
Maar je bent geen slechte moeder hoor, jij weet het beste hoe je kleintje is en wat ze wil.

Groetjes Pauline

Hoihoi,

Ik heb ook niet echt een vaste dagindeling wat betreft het spelen. Ik kijk altijd een beetje waar Marin zin in heeft. Vaak wil ze gewoon lekker zelf in de box spelen, maar meestal heeft ze alleen maar zin in haar bedje. En dan heeft het weinig zin om haar wakker te houden, wil ze toch niks.  Denk dat het echte spelen wel komt als ze wat minder slaapt overdag.

Liefs Annemarie

Hallo,

Een vast ritme heb ik niet met Tijn. Of tenminste niet met spelen. De ene dag heb je ook gewoon wat meer tijd als de andere dag. Vanmorgen bijvoorbeeld heeft hij een fles gehad, nog even uitgebuikt en toen om half 9 zijn we samen nog even op bed gaan liggen om te spelen en te "gymmen". Dikke pret heeft hij gehad. Soms pak ik ook een knuffel erbij, maar met speelgoed samen spelen vind ik hem nog te klein. Op een speelkleed heb ik hem eigenlijk niet liggen maar wel ligt hij vaak in de box als hij wakker is.
Wat ik trouwens wel moet zeggen is dat nu ik weer aan het werk ben er veel meer van geniet om thuis te zijn en dingen met hem te doen. Komt misschien omdat ik nu minder thuis ben en als ik dan thuis ben er ook echt voor hem wil zijn. Toen ik nog met verlof was was ik "bang" dat ik soms misschien te veel of juist te weinig met hem bezig was. Nu denk ik alleen maar als ik thuis ben en hij is wakker zo even samen wat doen.

Groetjes Danielle

Hoi,

Merel ligt graag in haar wipstoel waar ze met een babygym speelt. Maar dit doe ik niet langer dan een half uurtje, meestal is ze dan zelf ook wel uitgekeken. Of op schoot tegen d'r zingen of praten...dan brabbelt ze terug.
In de box vind ze wat minder leuk, en als ze erin speelt dan draait ze meteen op haar buik...en als ze net de fles op heeft si dat niet echt leuk...dan spuugt ze alles uit natuurlijk. Dus daar doe ik haar alleen in minimaal 2/3 uur na de fles.

Merel speelt wel veel met speelgoed. vooral knisperboekjes zijn groot favoriet!

Hoi,

Met spelen kun je geen vast patroon hanteren. Je kijkt gewoon naar waar je kleine behoefte aan heeft en probeerd hem/haar dan te stimuleren.

Kay vind alles wel leuk, als het maar varierend is en niet te lang duurd!
Als hij in de box ligt pak hij zelf het speelgoed (of kruipt er naar toe) waar hij mee wil spelen. Ook hebben wij een speelkleed en babygym. Dit is écht ideaal ivm zijn rollen (veeeeeel plaats!)  en ook op het kleed zitten allerlei leuke verrassingen zoals knisperzonnetje etc.. Wipstoel vind hij geweldig, maar ook spelletjes op schoot en liedjes zingen. Hij schreeuwt en brabbelt dan alles bij elkaar.

Geef je kleine de tijd om een speeltje te  bekijken en probeer het regelmatig te verwisselen zodat ze iets nieuws kunnen aftasten.

Laat je kindje lekker ontdekken!!

Esmé mv Kay

Hoi hoi,

Houdt één ding in gedachten, je bent niet snel een slechte moeder hoor.

Zoals al iemand aangaf, komt het echte spelen pas zodra ze ouder worden en ik moet eerlijk bekennen dat ik bij Merijn ook nooit niet intensief bezig ben geweest met hem, wat ook niet hoefde, want Merijn heeft zichzelf altijd heel goed bezig kunnen houden.

Siebe ligt nu wel regelmatig op een speelkleed, zoals nu ook. Zijn broertje ligt er bij en ze liggen elkaar gewoon aan te kijken. Er ligt volop speelgoed om hem heen, maar daar doet hij allemaal nog niet zoveel mee. Siebe is nu wel erg bezig om te proberen zin lijfje om te gooien, dus ik denk dat het niet zo lang meer duurt alvorens hij door heeft hoe hij van rug naar buikligging moet komen. Dat is natuurlijk wel het voordeel van een speelkleed. Volop ruimte. Bovendien zijn z'n kijkmogelijkheden veel groter dan in de box. Onze Siebe houdt het nooit heel lang vol in de box en lijkt al snel verveeld, terwijl hij nu al zo'n 45 minuten op het kleed ligt (voor de tv, waar Kabouter Plop op is en dat is natuurlijk ook machtig interessant, al die bewegingen en kleuren).

Maak je dus vooralsnog niet te druk en doe wat je zelf denkt dat goed is.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan