Dag invulling peuter en baby

Hoe ziet jullie dag er uit met een baby en een peuter. Ik heb een baby van 3 maanden en een peuter van net 2?<br />Ik merk dat ik het lastig vind dat ik met de baby ivm slaapjes en voedingen aan huis vast zit. Toen de baby er nog niet was kon ik gaan waar ik wilde met mijn dochtertje.Ik doe vanalles thuis nu met haar maar merk dat ik van dat thuis zitten zelf niet helemaal happy wordt maar vind het ook lastig om er op uit te gaan omdat de baby nog heel veel slaapt. Iemand tips voor wat ik nog zou kunnen doen? En wanneer dit weer wat makkelijker Wordt?<br />
 
Zit je echt aan de slaapjes vast of slaapt de baby ook in kinderwagen/draagzak? Hier ga ik met de baby redelijk mee in ritme van de dreumes; tussen 12 en 3 zijn we thuis voor lunch en slaap, ervoor en erna zijn we buiten/weg/doen we iets. Maar ik besef me ook dat dit lastiger is als de baby alleen in bed slaapt. Je kunt kijken voor de korte tussendoor momenten? Eventueel ergens picknicken tijdens alle wakkertijden? Ik wandel heel veel, vooral naar speeltuinen/winkel etc. Boodschappen doen betekent dat de oudste stuk stept, baby slaapt in wagen en we weer eten hebben; hoop vliegen in één klap. Ik heb altijd een grote hydrofiel bij me die ik gebruik voor bv, zo kan ik altijd de baby voeden.

Ben wel benieuwd hoe dit straks in de winter gaat, maar dat zien we dan we weer, geen idee wat het ritme dan is, of peuter nog slaapt etc.
 
Ik ging toch altijd 2x per dag uit huis. Vaak na het 1e slaapje van de baby, dus rond 10 uur tot 12 uur ongeveer. Flesje gaf ik dan in de speeltuin gewoon, of waar ik ook was.
Met de lunch weer thuis en daarna beide kinderen naar bed.
In de middag rond 16 uur weer even weg.

De eerste 5 maanden sliep de baby nog vrij makkelijk in de wagen dus ging ik gerust 1x per dag tijdens slaaptijd weg, ideaal. Vanaf 6 maanden was dat voorbij en toen waren we veel meer aan huis gekluisterd, omdat er 3 slaapjes per dag in bed gedaan moesten worden.

Ik vond het beter gaan zodra mijj oudste niet meer sliep overdag, dat stopte hier met 2.5 jaar. Dan hoef je daarvoor niet meer thuis te blijven en kun je alles aanpassen op het ritme van de baby.

Maar het is zeker zoeken soms. Vaak ging ik maar gewoon weg en dan zag ik wel hoe het ging. Een klein rondje met de loopfiets is ook al even lekker he, het hoeft niet altijd een grote onderneming te zijn. Soms was het één drama en was ik binnen 30 minuten weer thuis.

Maar m'n 2e kindje is er wel makkelijker in geworden om overal te slapen en heeft flesjes gekregen op de gekste plekken, dat heb je gewoon met een tweede kindje. 24/7 thuis zitten vond ik geen optie, ik wil minimaal 2x per dag even de deur uit met de kids dus ik deed het maar gewoon;)
 
Wij doen hetzelfde als hierboven, tussen 10-12 en 15-16 zijn we naar buiten. De baby (nu ook 3maanden) slaapt dan in de draagzak meestal of soms in de wagen. De hele dag thuis blijven is echt geen doen, dan weet ik het zelf ook niet meer en raakt de peuter verveelt.
Ik kijk niet uit naar de periode wat LEvB zegt, dat je zo vast zit aan huis. Ik vind het nu nog makkelijk!
 
Ik vond een peuter en kleine baby juist heel makkelijk omdat de baby overal wel slaapt. Ging voor en na het middagdutje van peuter lekker even naar buiten. Even naar een speeltuintje, eendjes voeren, supermarkt of naar de bakker. Baby in de wandelwagen of draagzak. Een peuter heeft die buiten tijd echt even nodig(tenminste die van mij wel) en voor hun is elk uitje nog een hele beleving. Ik geef BV dus heb gergeld even ergens op een bankje gezeten om te voeden maar dit kan uiteraard ook gewoon met de fles.
 
Terug
Bovenaan