Ik ging toch altijd 2x per dag uit huis. Vaak na het 1e slaapje van de baby, dus rond 10 uur tot 12 uur ongeveer. Flesje gaf ik dan in de speeltuin gewoon, of waar ik ook was.
Met de lunch weer thuis en daarna beide kinderen naar bed.
In de middag rond 16 uur weer even weg.
De eerste 5 maanden sliep de baby nog vrij makkelijk in de wagen dus ging ik gerust 1x per dag tijdens slaaptijd weg, ideaal. Vanaf 6 maanden was dat voorbij en toen waren we veel meer aan huis gekluisterd, omdat er 3 slaapjes per dag in bed gedaan moesten worden.
Ik vond het beter gaan zodra mijj oudste niet meer sliep overdag, dat stopte hier met 2.5 jaar. Dan hoef je daarvoor niet meer thuis te blijven en kun je alles aanpassen op het ritme van de baby.
Maar het is zeker zoeken soms. Vaak ging ik maar gewoon weg en dan zag ik wel hoe het ging. Een klein rondje met de loopfiets is ook al even lekker he, het hoeft niet altijd een grote onderneming te zijn. Soms was het één drama en was ik binnen 30 minuten weer thuis.
Maar m'n 2e kindje is er wel makkelijker in geworden om overal te slapen en heeft flesjes gekregen op de gekste plekken, dat heb je gewoon met een tweede kindje. 24/7 thuis zitten vond ik geen optie, ik wil minimaal 2x per dag even de deur uit met de kids dus ik deed het maar gewoon