Dag/nacht ritme

Hoihoi,

Vraagje..

Onze dochter is nu 5 weken en heel tevreden en makkelijk, slaapt veel! Nu slaapt ze overdag best veel maar savonds is ze vaak onrustig of in iedergeval meer wakker. Ik krijg veel vragen om me heen van mensen die vragen, waarom leg je haar na de avond voeding (tussen 19.00 en 20.00) niet gewoon in haar wieg boven zodat ze went aan het dag nacht ritme en lekker kan gaan slapen ... want nu houden we haar beneden vast (in de box wil ze niet) dus zit ik sowieso tot de volgende voeding met haar op schoot, soms slapend en soms wakker. mijn gevoel zegt ergens, ja heerlijk dan krijgen we de avonden weer een beetje terug (als het gaat lukken) maar m'n gevoel zegt ook, aah zielig.. juist op het moment dat ze wat meer wakker is ga ik haar weg leggen maarja voor het ritme moet ze dat toch leren toch of hoe werkt dat? Ook ben ik bang dat als ze savonds ineens al gaat slapen dat ze snachts niet meer wil slapen?? Of slaat dit nergens op.. onze andere dochter van 3 slaapt ook gewoon van 7 tot 7 dus waarom zou een baby dat niet kunnen (met de nachtvoedingen uiteraard..)

Ik hoor graag van andere wat ze zouden doen of thuis al doen..
 
Onder de 4 maanden kan je een baby nog niet verwennen. Dus doe wat goed voelt.

Dag en nacht ritme leer je aan door ruime blootstelling aan daglicht. Overdag gordijnen open en lekker naar buiten met de kinderwagen.

Onze dochter is helaas een avond mens, net als mijn complete schoonfamilie. Ik heb van alles met ritmes geprobeerd, om dat op te lossen, maar dat frustreerde bij ons de boel alleen maar. Wel met kanttekening dat ze bij ons de eerste 6 maanden slecht sliep. Dus bij een goede slaper ligt dat misschien anders.

Maar ik snap helemaal waarom je de avonden terug zou willen, maar ook waarom je je wakkere baby de avond niet wil ontzeggen.
 
Terug
Bovenaan