Dag-nachtritme nu het langer licht blijft

A

Anoniem

Guest
De dagen worden langzaam aan langer en het blijft langer licht in de avond. Ik vraag me zo af of dat problemen gaat geven bij het slapen in de avond. Het verschil tussen dag en nacht is duidelijk te maken met licht en donker. Hoe zal dat zo gaan als het tot 22.00-22.30 licht is. Of zorgt de interne klok van die kleintjes ervoor dat ze het verschil tussen de dagslaapjes en het nachtslaapje weten. Overdag heb ik de gordijnen open in de slaapkamer en als hij 's avonds naar bed gaat gaan de gordijnen dicht. Maarja, als het straks lang licht is, zal het in de slaapkamer ook stukken lichter zijn. De gordijnen zijn niet heel dik en ook gaat de zon onder aan de slaapkamer kant! Ben zo bang dat m'n zoontje (nu 6,5 maand) dan 's avonds niet wil slapen en het een drama wordt :?
Wie heeft hier ervaring mee of zo haar ideeën over?

Groetjes Annelies

Ik had dat ook met mijn oudste..Die is van eind januari en ik had net een ritme te pakken toen de klok weer vooruit ging eind maart.. Hij is toen een paar dagen wat uit zijn ritme geweest (vroeg wakker.. ging wel gewoon slapen 's avonds), maar dat ging ook na die paar dagen weer over..
Ze moeten misschien even omschakelen maar mijn ervaring is dat ze 's avonds zo moe zjin en idd een biologisch klokje dat ze gewoon zullen slapen hoor..
Maak je maar niet te druk, het zal wel loslopen..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Ik denk dat een kind het zeker merkt als het langer licht blijft in hoeverre dat hun slaapritme in de war brengt is denk ik per kind verschillend.
Wij hebben op de slaapverdieping verduisterings-rolgordijnen. Dit helpt een stuk en het is dan nagenoeg donker op de kamer. Als het van de zomer problemen opleverd is het altijd het overwegen waard.

groetjes,
Achnita

Vanwege het langer licht blijven ben ik onlangs begonnen met het overdag dicht doen van de gordijnen, zodat hij doorheeft dat als het schemerig is, hij moet slapen. En dat werkt perfect, die kleine man van me slaapt nu sneller in en ook langer. Alleen tja straks met de klok, dan gaan het biologische klokje gewoon door, in de winter heeft het 2 dagen geduurd en toen was hij weer in z'n ritme!

Terug
Bovenaan