Dag- nachtritme

<p>Ons zoontje van 2,5 week is overdag zeer tevreden maar 's avonds en 's nachts begint het gehuil en wakker zijn. Het lijkt echt alsof het dag en nacht ritme is omgedraaid.</p><p>Mijn vraag is of je zelf hier iets aan kan doen?</p><p> </p>

Het klopt dat zijn dag-nachtrimte nog niet op orde is. Dat duurt echt wel een paar weekjes.

Wat wij hebben gedaan is toen telkens de laatste voeding rond 22:00 uur en dan kijken hoelaat ze zelf kwam. Dit gaat hij dan echt leren alleen heeft hij nu nog regelmatig een voeding nodig.
In de ochtend en overdag echt zorgen dat het licht is met slapen en als hij savonds in bed ligt zorgen dat het donker is. Wanneer je hem in de nacht voedt ook er voor zorgen dat het licht minimaal is.
Dat huilen is ook heel bekend. Kunnen krampjes zijn, dat had ze bij ons ook altijd. Heb wat met haar afgelopen in de nacht.
Wat iedereen zegt tegen je, het wordt echt beter ;-)
Even accepteren en lekker knuffelen. Bij ons was het echt al zooo veel beter toen ze 8 weken was. Toen kwam er echt een ritme in.

Ook hier heel herkenbaar. Meestal werd hij rustig na de laatste voeding, maar tussen 19:00uur en 23:00uur was het hopeloos. Ook wij laten hem s nachts zelf wakker worden voor de voeding en we merken dat het langzaamaan steeds verder opschuift. Het komt vanzelf.

Wat ik deed om het ritme een beetje te stimuleren was:
Overdag geluiden maken. Stofzuigen, muziek, kletsen en de gordijnen open terwijl ze sliepen.
S nachts stil, donker, inbakeren. 
Dus echt een verschil creëeren tussen dag en nacht. 
Het wordt beter, echt... Wanneer, dat kan ik niet zeggen.

Ik heb gelezen dat het dag- en nachtritme rond 6 weken ongeveer komt. 
Hier was het de eerste weken ook standaard rond etenstijd huilen tot een uur of 23.00 (soms langer, soms korter). Dat is vanzelf over gegaan. Vaak krijgen ze rond die tijd last van krampjes en zijn ze prikkels van de dag aan het verwerken. 

Terug
Bovenaan