Dag/Nachtritme

Hallo allemaal,

Nog even een vraagje over Evy, inmiddels 12 wk. oud en krijgt 6 voedingen.

Ik heb het idee dat ze de laatste dagen haar ritme aan het verschuiven is qua slapen en wakker zijn. 's Avonds is ze heel erg wakker en wil dan "vermaakt" worden en na haar laatste voeding van ongeveer 22.30 blijft ze maar jengelen/huilen in bed tot wel 1.30 en dan in de loop van de nacht wordt ze nog weleens wakker. Dan geef ik haar een speentje en hoop dat ze nog wil slapen. Voorheen ging ze gewoon lekker slapen na haar laatste voeding.

's Ochtends na haar 1e en 2e voeding slaapt ze nog heel veel, moet ik er anders meer wakker houden overdag? Of haar gaan leren dat ze na de voeding van 19.30 naar bed moet en dit consequent een tijdje volhouden. Want zoals het nu gaat is best vermoeiend. Ik was al trots dat ze niet meer kwam voor een voeding s nachts, maar ik weet niet wat ik liever heb.

Groetjes Kriek
 
Ik heb een zoontje van 13wk. Ik kan je niet vertellen van een afstandje wat je moet doen. Ik kan je wel vertellen hoe wij het doen. Hij krijgt volledige bv. Het is belangrijk een bedritueel te hebben zodat ze weten dat het bedtijd is. Hij gaat om 19.30u in bad en krijgt dan om 20.00u een voeding. We leggen hem dan om 20.30u in bed, even een liedje zingen en muziekdoosje aan. Eventueel een speentje in. Je ziet gewoon dat hij weet dat het tijd is om te gaan slapen. Dit was natuurlijk niet direct zo. Dan maak ik hem om 22.00u nog een keer wakker voor een voeding. 's Ochtends krijgt hij voor het eerst om 8.30u. Komt hij eerder dan krijgt hij een speen en neemt hier dan ook genoegen mee. Verder slaapt hij overdag nog van 10.30u tot 11.30u, van 13.30 tot 16.00 en van 18.00 tot 19.00u. Het komt erop neer dat hij telkens ongeveer twee uur wakker is. In ieder geval veel succes
 
hoi het ver haal hier boven lijkt wel door mij gescheven . de slaap tijden zijn het zelfde .mijn zoontje krijgt alleen de fles van 2200u niet meer . ik heb in het begin mijn tijden vast gesteld. de tijd dat hij van mij naar bed moet gaat hij ook of hij nou wakker is of niet .in het begin was het huilen maar nu geeft hij al aan dat hij moe woord. wel luxe vind ik hoor de hele nacht door slapen .maar ook saai als hij s,middags op bed ligt.
 
Terug
Bovenaan