dag/ nachtritme

Hallo Allemaal
Wij zijn donderdag bevallen van een gezonde dochter. Overdag doet ze het perfect, maar zodra het donker wordt begint ze te huilen. Als we het licht op de overloop aandoen, stopt ze ermee en als we het weer uitdoen, begint ze weer te huilen.
Moeten we gewoon onze poot stijf houden en het licht uitlaten met als resultaat dat we zelf ook geen nachtrust hebben of moeten we het licht aanlaten op de overloop, dat we allemaal wel slapen, want we hebben ook nog een zoontje van 2 jr.
Hoe krijg ik dat dag/nachtritme goed?

Groetjes Eline en bedankt voor jullie hulp alvast
 
Hoi Eline,

Voor zover ik heb begrepen kan het bij een pasgeboren baby even duren voor ze het dag en nacht ritme te pakken hebben. Dit omdat je baby in de buik s'nachts vaak actief is, en overdag door jou bewegingen in slaap gewiegd werd. Als ik jou was zou ik gewoon het licht aan laten. Wij hebben zelf een nachtlampje op z'n kamer. Dat kan je ook nog proberen. Liggen jullie ook niet zo in het licht. Ze krijgt het vast snel te pakken, en dan doe je de lamp weer uit.

Succes ermee!

Groetjes
 
het duurt best wel ff voordat je kindje gewend is aan het dag en nachtrimte.

Hoe gaat het als ze overdag naar bed gaat? Ik doe dan altijd de gordijnen dicht want dan weet ze dat ze moet slapen.

Laat een nachtlampje branden en als jullie zelf naar bed gaan doe je het uit en kan je altijd nog ff controleren of ze wel slaapt en er goed bij ligt.
 
Wij deden vanaf 7 uur 's avonds een lampje aan en na 11 uur niet meer. Zo leerde ze dat het steeds donkerder wordt.
Succes en geniet van je kleintje en van de kraamtijd. Het gaat allemaal goed komen.

xx
 
Onze dochter had in het begin ook haar ritme omgedraaid. Wij kregen het advies om het gordijn altijd een beetje open te laten. Dus in licht slapen overdag en in het donker slapen 's nachts. Na een week of 2/3 was het over.
Eigenlijk is het vreemd dat ze 's nachts juist licht wil, omdat ze in de buik ook in het donker en onder een deken lag 's nachts. Maar ja, als het jullie helpt, waarom niet....Goede nachtrust is ook wat waard, zeker deze eerste tijd!
 
Wij hadden van onze kraamzorg de tip gekregen dat we overdag juist de rolgordijnen en overgordijnen op moesten laten, zodat ze zou merken dat het overdag was. Als het avond wordt (dus donker), dan doen we haar gordijnen pas dicht.

Ook hebben wij als tip gekregen om van de nachtvoeding niet zo'n feest te maken, dus met de verschoning en het flesje een klein lampje aan te laten. Verder niet al te veel praten tegen haar en naar het flesje (en de nodige boertjes) weer lekker naar bed. Ze is nu 14 weken en slaapt sinds 2,5 week door. Jippie!
 
hallo bij ons heeft het ook wel even geduurt voordat mijn zoontje een beter ritme kreeg,

maar met een week of 6 sliep hij snachts al 5 uur achter elkaar, en nu is hij 2,5 maand en krijgt hij savonds 10 uur nog een fles en dan is hij smorgens pas tussen 6 en 7 wakker.

het komt vanzelf wel, en idd snachts niet te veel doen alleen even drinken en schonde luier en dan weer naar bed,
 
trouwens wat gebeurt er als je haar eventjes laat huilen ?? mijn zoontje viel vaak na 10-15 min hard huilen inneens in slaap,
je kan ook proberen 10 min te wachten en na 10 min eventjes haar rustig maken en dan weer weg gaan en dan weer 10 min, zo hebben wij in het begin zijn slaapritme beter gekregen na een paar dagen wist hij dat hij gewoon moest slapen op zijn kamertje
 
Terug
Bovenaan