dag ritme

Ik vraag me af hoe de dagen eruit zien van mede mamas.
Mijn zoon is nu 5 weken en onze eerste.
Hij is rond 6 uur wakker, dan leg ik hem bij mij in bed tot hij weer wakker wordt, dan douchen terwijl hij huilt en dan begint de ochten al zo zenuwachtig.
Hebben jullie al een ritme van in bad doen, boodschappen doen e.d?

Ook ons zoontje is voor ons de 1e kleine.
om uurtje of 5/6 krijgt hij een flesje omdat hij wakker word. daarna rond 8/9 zijn flesje en dan begin van de middag vlak voor zijn flesje doe ik hem in bad of neem ik hem mee onder de douche. dan is hij lekker relaxed, stop ik hem in zijn box of in de reiswieg als we om boodschappen moeten. en de rest van de dag gewoon aanvullen met slapen, voeden, verschonen en wat relax tijd voor mezelf :)

Cathelijne is onze 4e. Echt een heel vast ritme heeft ze nog niet. 's morgens krijgt ze rond 6/ 7 uur de fles, de ene keer slaapt ze weer verder, de andere keer is ze wakker tot de volgende voeding (4 uur later). Om 7 uur gaan de andere kids uit bed, aankleden,ontbijten, naar school. De ene ochtend douche alleen ik en krijgen Cathelijne en Lynn (2,5 jr) een "kattewasje" (gezicht en billen wassen) en de andere morgen douche ik eerst Lynn, daarna mezelf en dan gaat Cathelijne in bad of in de tummy tub. Na de fles even in de box of bij mama en dan naar bed (in afwachting of ze slaapt). Aangezien ze nog geen vast ritme heeft en ikzelf ook nog slaap (als het lukt) 's middags en ik met kids zit die uit school komen, ben ik nog niet veel aan de wandel geweest :-(. De rest van de tijd vul ik op met het huishouden, tijd voor de andere kids en heel af en toe wat tijd voor mezelf! Ach, het is even zoeken, maar het ritme komt vanzelf leert de ervaring die ik heb ;-) O, ja....en vergeet vooral niet te genieten van onze kleine wondertjes, want voor we het weten zijn ze groot!!!

Terug
Bovenaan