Dag schema – routine baby 3 maanden

<p>Hallo dames,   Het lukt mij maar niet om overdag een goede routine te hebben met mijn meisje van 3 maanden. Hoe ziet jullie dag er gemiddeld uit en hoe is jullie bedritueel overdag?  Hopelijk kan ik iets van jullie leren en proberen toe te passen in mijn chaotische dag ritme.  Heb trouwens wel een baby die moeilijk slaapt overdag.. liefst alleen op mij.</p>

Onze dochter van 3 maanden wordt om 7 uur wakker (gemaakt). 
dan krijgt ze de fles. Na de fles is ze ongeveer 1 uur en 20 min wakker. Dan gaat ze slapen tot de volgende voeding.
10.30/11.00 volgende fles, daarna 1 uur en 20 min wakker en slapen tot de volgende voeding.
15.00 uur de volgende fles, daarna 1 uur en 20 min wakker en weer slapen tot de volgende voeding. 
dan om 18.00 de volgende fles, daarna 1 uur wakker. 
19.00 naar bed en slapen voor de hele nacht. 
droomvoeding om 21.30 (ik maak haar niet wakker, verschoon haar niet, geef een fles in het donker). 
En dan beginnen we de volgende ochtend weer om 07.00.
alle dutjes zijn in bed, in het donker, witte ruis en puckababy aan. 
tenzij we natuurlijk op pad zijn. 
in haar wakker tijd naar buiten, liedjes zingen, “samen spelen en lezen”, dat soort dingen. 

Weet dat je niet de enige bent! Wij hadden met 3 maanden ook nog helemaal geen ritme met ons meisje! Vanaf 4 maanden begon er een natuurlijk ritme te komen en nu ze ondertussen ruim 5 maanden heb ik een beetje in de gaten rond welke tijden ze wil eten en wanneer ze moe is, maar nog steeds heeft ze er dan opeens weer een dag tussen zitten waarop alles anders gaat!
Probeer vooral goed naar je kindje te kijken en signalen te volgen, dan komt het uiteindelijk vanzelf!
Succes! 

Hier ook een zoontje van bijna 3 maanden en nog geen ritme! Slaapt ook slecht overdag, max 45 minuten per keer tenzij hij op mij slaapt. Ik pas me een beetje aan aan zijn behoefte, de ene keer is hij om half 7 klaarwakker, de andere keer half 9. Probeer de wakkertijden in de gaten te houden en ik voed wanneer hij hongerig is, of dat nou na zn slaapje is of vlak van tevoren. Ik heb me hier een tijdje heel druk om gemaakt, maar me later gerealiseerd dat baby’s niet in een bepaald ritme te ‘drukken’ zijn, komt hopelijk vanzelf.. Zolang ze in hun belangrijkste behoeften voorzien worden (slapen, eten, liefde) kan het lijkt me geen kwaad, meer dan proberen kunnen we niet doen. Sinds ik dit los heb gelaten lijkt hij wel een stuk vrolijker te zijn, maar misschien is dat toeval :)

Je bent niet de enige. Onze dochter nu 7,5 maanden had ook nog geen regelmatig toen ze 3 maanden was. Toen ze 4/5 maanden was begon dat langzaamaan wat duidelijker te worden en werden haar signalen als ze moe was ook veel beter zichtbaar. Uiteindelijk konden we hier steeds beter op inspelen en ontwikkelde een ritme zich vanzelf. 
Ik weet dat het af en toe slopend kan zijn en je het idee hebt dat t nooit goed gaat komen. Heb nog even geduld, het komt er echt aan. Tot die tijd, go with the flow. Kijk wat jullie kleintje nodig heeft en probeer het verder los te laten. Je doet het goed!

Terug
Bovenaan