Dag/slaap “schema” baby 4 maanden

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>ik lees al jaren mee, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dag eruit ziet met een baby van vier maanden. Het is nl bij ons tot 2 weken geleden goed gegaan en sliep m’n zoontje goed door. Op dit moment is het dus eigenlijk (vooral) ‘S avonds drama. Ik twijfel ook of ik hem over de dag door teveel laat slapen waardoor hij ‘S avonds geen slaap meer over heeft? <br /><br />bij ons gaat het nu zo:</p><p>07:00 wakker<br />08:30 - 10:30 slapen<br />12:00 - 14:00 slapen<br />15:30 - 17:00 slapen<br />18:30 / 19:00 uur begint de nacht </p><p>Alle slaapjes overdag gaan prima. Ik leg hem in bed en valt vrijwel binnen 10 minuten inslaap. zodra wij de nacht willen beginnen begint de drama.. <br />soms slaapt hij een uurtje en is dan 20:00 uur wakker en gaat met geen mogelijkheid voor 23:00 uur slapen. Hij heeft ook geen pijn want zodra wij bij hem zijn gaat hij lachen. We blijven ook vaak met hem zitten tot hij slaapt maar hij blijft ons ook doodleuk aanstaren met een blik “wanneer ga je me nou oppakken”. <br /><br /></p><p>ik begrijp dat het baby’s zijn, maar wij komen van ver. Ons lieverdje is een “verschrikkelijke” huilbaby geweest met dagen waarin hij 13 uur achter elkaar huilde zonder slaapjes tussendoor. Hij is uiteindelijk ook opgenomen geweest, omdat niemand begreep waarom hij zo verdrietig was. Daar is al het medische uitgesloten en bleek dat hij ontzettend slecht tegen prikkels kan en echt z’n slaap nodig heeft om de dag te kunnen verwerken. En eigenlijk is het vanaf het ziekenhuis tot 2 weken geleden prima gegaan. <br /><br /></p><p>wat kunnen we beter doen? Slaapt hij overdag teveel of hebben jullie een ander idee. <br /><br /></p><p>liefs een radeloze mama. </p>
 
Wat ik geleerd heb van een slaapcoach is dat baby’s nooit te veel kunnen slapen. Doen slapen is slapen werd er gezegd. Zit je zoontje niet in een sprongetje?
 
Lief dat je reageert!
dat is ook wat ze in het ziekenhuis zeiden. Voldoende slaap over de dag is cruciaal voor een goede nacht. Alleen nu het zo gaat twijfel ik gewoon opeens  
Volgens de oei ik groei app zit hij sinds vandaag in sprong vier, maar dit speelt al eerder. Kunnen sprongetje ook eerder beginnen? 
 
Sprong vier wordt ook wel de beruchte sprong 4 genoemd haha! Die duurde bij ons echt een flink aantal weken voor de daadwerkelijke sprong!
 
Wat marmara zegt is helemaal waar: ze kunnen niet te veel slapen. En zoals ik altijd zeg: uitgeruste baby’s slapen het beste!
Zo te zien heb je overdag een heel lekker schema te pakken met wakkertijden van 1,5 uur, volgens mij perfect voor die leeftijd.
Het zou inderdaad een sprong kunnen zijn, slaapt je kindje wel bij je? Misschien helpt het om hem in die moeilijke uurtjes lekker in de draagzak te dragen? Buiten wandelen? Stukje rijden in de auto? Hier gingen ook alle slaapjes goed en hebben we ook zo’n periode gehad dat het s avonds slapen moeizaam ging.. ik legde m’n dochter in de wandelwagen en ging een flink stuk wandelen, dan viel ze in slaap en kom ik haar meestal makkelijk overleggen in bed.
Succes en sterkte!
 
[quote quote=10466754]Sprong vier wordt ook wel de beruchte sprong 4 genoemd haha! Die duurde bij ons echt een flink aantal weken voor de daadwerkelijke sprong![/quote]
Haha! Grappig, ik heb een dochter en van haar kan ik het me echt niet herinneren. Dus dan blijft er eigenlijk niets over dan doorzetten! ?
 
[quote quote=10466755]Wat marmara zegt is helemaal waar: ze kunnen niet te veel slapen. En zoals ik altijd zeg: uitgeruste baby’s slapen het beste!Zo te zien heb je overdag een heel lekker schema te pakken met wakkertijden van 1,5 uur, volgens mij perfect voor die leeftijd. Het zou inderdaad een sprong kunnen zijn, slaapt je kindje wel bij je? Misschien helpt het om hem in die moeilijke uurtjes lekker in de draagzak te dragen? Buiten wandelen? Stukje rijden in de auto? Hier gingen ook alle slaapjes goed en hebben we ook zo’n periode gehad dat het s avonds slapen moeizaam ging.. ik legde m’n dochter in de wandelwagen en ging een flink stuk wandelen, dan viel ze in slaap en kom ik haar meestal makkelijk overleggen in bed. Succes en sterkte![/quote]
 
Super dat jullie allemaal de moeite nemen om me te helpen/adviseren. Geeft mij in ieder geval weer een beetje moed.
nou, hij slaapt gewoon eigenlijk niet. Ook niet als we hem wiegen, strelen, samen liggen. Hij wil eigenlijk niets anders dan gezellig naar beneden gaan. Hij moet op een gegeven moment ook gewoon huilen als we alleen al de trap oplopen 'S avonds.
het wandelen of rijden hebben we eigenlijk nog nooit gedaan. wij hebben een dochter van 1,5 jaar en die gaat stipt 19:00 uur naar bed. Mijn man is dan vaak nog niet thuis van z'n werk en om nou twee kinderen mee te slepen, daar heb ik dan weer geen zin in. Schaam ik me ook wel beetje voor.... Maar heb daar eigenlijk na zo een drukke dag geen energie voor. 

draagzak vindt hij niet fijn, helaas. Wij nemen hem nu na een uur huilen en heen en weer lopen mee naar beneden. Dan ligt hij beneden nog wat en dan proberen we het vaak om 10/11 uur nog een keer en dan slaapt hij vaak ook meteen.
 
hopen dat het een sprongetje is en het een kwestie van doorbijten is.
 
 
Het is pittig hè! Weet dat je niet de enige bent, dat is altijd een beetje mijn troostende gedachte :). Sprongen kunnen zeker 2 weken voor of 2 weken na de “datum” opspelen! Dus misschien zat hij er al eerder in.

Succes!
Liefs
 
Terug
Bovenaan