Dag van bevruchting/gemeenschap

Dag allemaal,

Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger. Ik hoor nu super blij te zijn, echter ben ik dat niet helemaal.

Ik ben onzeker over de de mogelijke vader.

30 juli ben ik dus 13 weken volgens de termijnecho die in mijn 10e week is gemaakt en ben 5 februari 2014 uitgerekend (volgens de echo).

Aan de hand van deze gegevens ben ik rond 15 mei bevrucht/ heb ik gemeenschap gehad met een marge van 3 a 4 dagen ervoor en was mij. 1e dag van mijn laatste menstruatie rond 1 mei.

Maar ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik ergens tussen 19 en 22 april mij. Laatste menstruatie had. Maar als ik mijn LM aanhoud dan kom ik op heel wat anders uit dan de termij echo (qua dag van bevruchting/weken zwanger en uitgerekende datum)

Nu is mijn vraag welke gegevens moet ik aanhouden? Want ik weet haast zeker dat ik 1 mei niet ongesteld was..
 
Je moet er rekening mee houden dat na een bevruchting nog een innesteling zit. Pas als bevrucht eitje is ingenesteld gaat het volgens mij verder groeien. Dus met de reis van je bevrucht eitje naar baarmoeder moet je ook rekening mee houden.
 
Sperma kan een paar dagen overleven in de baarmoeder/eileider. Dus het kan alle kanten op...
Maar de termijnecho's zijn behoorlijk betrouwbaar, daar zit max een paar dagen tussen volgens mij...
Verder de eisprong is altijd 14 dagen voordat je ongesteld wordt en ongeveer (maar dat ligt dus aan je cyclus) 14 dagen na je eerste dag van de menstruatie, dit kan dus afwijken!
 
Terug
Bovenaan