Dag van bevruchting

<p>Hallo dames, </p><p>Ik had even een vraag.</p><p>4 mei was mijn laatste eerste dag van mijn ongesteldheid, vorige week een test gedaan en die gaf aan dat ik 4 tot 5 weken zwanger zou zijn. Het is mij even niet helemaal duidelijk hoe het zit met de dag dat ik dan bevrucht zou zijn, volgens de uitgerekende datum 8 februari zou ik 5 weken en 5 dagen zwanger zijn, dat betekent dan dat ik 4 mei zwanger ben geworden? Want 1,5 week later had ik pas mn vruchtbare dagen. Snap er even niks van wanneer ik nou zwanger ben geraakt dan precies, is dat 4 mei of 1 van die vruchtbare dagen?</p><p> </p><p>Bedankt alvast voor jullie reactie.</p>

Een zwangerschap wordt altijd geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (tenminste als je redelijk regelmaat bent). Terwijl je dan nog geen bevruchte eicel hebt, dat is vaak pas 14 dagen later. Ik vond dat ook altijd erg verwarrend! Ook bij de testen en echo's wordt op deze manier geteld. Dus je krijgt 2 weken een soort van kado. 

Klopt idd. Je trimester start op de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dus bij jou idd op 4 mei. Dus om te bereken hoe lang je zwanger bent, moet je rekenen vanaf 4 mei :D

Oke dus ik ben ongeveer 2 weken later echt zwanger geworden dus van de seks... Ik vond het al zo raar hahaha ik had dat weekend geen seks gehad, wel precies 1 dag voor mijn ongesteldheid maar van die keer ben ik dan dus niet zwanger als ik het goed begrijp.

Bedankt dames voor het reageren!

Oke dus ik ben ongeveer 2 weken later echt zwanger geworden dus van de seks... Ik vond het al zo raar hahaha ik had dat weekend geen seks gehad, wel precies 1 dag voor mijn ongesteldheid maar van die keer ben ik dan dus niet zwanger als ik het goed begrijp.

Terug
Bovenaan