Dag van de eisprong

Hallo dames,

Helaas afgelopen ronde weer ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde. Maar wanneer is het nou de beste dag om te 'klussen'? We doen het meestal om de dag in de vruchtbare week en kom dus meestal uit op de dag voor ik een smiley krijg op de cb test (ik gebruik degene met vaste smiley). Meestal als ik sochtends test en een smiley heb, voel ik dus eigenlijk altijd smiddags de eisprong, en die avond ervoor hebben we het dan dus eigenlijk altijd gezellig gemaakt. Wat denken jullie dat beter is? De avond ervoor of dus eigenlijk op de dag zelf maar dat is dan na de eisprong. 2 dagen achter elkaar gaat m niet worden haha?
 
In principe maakt het niet uit... Zaadcellen kunnen een paar dagen overleven dus als je de avond ervoor nog seks gehad hebt, is dat zeker niet 'te vroeg'. De avond vlak na je eisprong kan ook. Eicellen leven gemiddeld 12 - 24 uur, dus dat is dan ook nog 'op tijd'. Dus volgens mij maakt het niet uit. Je kan het natuurlijk eens een ronde proberen.. 
 
Weet je zeker dat je eisprong zo kort na je lh piek komt? Dat kan natuurlijk. Meestal komt ie binnen 12 tot 48 uur. Ik heb na de vaste smiley de eisprong pas na twee dagen dus echt pas 48 uur later. Door te temperaturen weet ik dat zeker. Misschien kun je dat proberen, wie weet komt ie dan toch nog later en weet je zeker dat je het goede moment hebt.
 
Ik kan het idd eens op de dag van het poppetje proberen. Ik weet vrijwel zeker dat het de eisprong is, ik heb verder namelijk nooit zulke pijn aan mn eierstokken. Afgelopen ronde had ik bv dinsdagavond ook al een poppetje en woensdagochtend ook, en woensdagmiddag de eisprong gevoeld. Dit was de eerste x dat ik ook een test savonds deed. ?
 
Terug
Bovenaan