dag van menstruatie?

hoi allemaal,

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil.Ik heb ongeveer elke keer na anderhalve week een paar dagen bruine afscheiding of heel minimaal bloedverlies voordat de menstruatie goed op gang komt, dit duurt soms wel 4 dagen en er zit dan ook wel eens een dag erna tussen dat er niets komt en dat de menstruatie dan goed op gang komt.Als het goed op gang is gekomen ben ik ook nog 5 dagen ongi. Weet iemand mij te vertellen wat dan als de eerste dag van de menstuatie gerekend moet worden:
-wanneer het goed op gang komt of als er al iets komt???????

groetjes iemand die heel onzeker wordt
 
hallo!!
ik meen ergens gelezen te hebben dat je moet tellen vanaf de dag dat het vlot doorkomt, dus niet de dagen dat beetje bruinachtige afscheiding...
groetjes
 
De dag dat je aan inlegkruisjes niet meer genoeg hebt is de eerste dag van je menstruatie (en dus ook van je nieuwe cuclus). Je hebt dan (als t goed is geen bruine afscheiding, maar echt helderrood bloed.
 
Nou ik herken dit helemaal, en ik weet hoe je je voelt, ik weet er vaak ook geen raad mee. Nou heb ik het geluk wel dat tussen de periode van bruine afscheiding en de volgende cyclus met bruine afscheiding zit net zoveel dagen tussen als die van bloedingen, beide 26 dagen.
Eerst dacht ik, ik reken mijn cyclus vanaf de dag van de bruinige afscheiding, maar nu bereken ik mijn cyclus vanaf de dag van mijn werkelijke bloedingen. Anders ben ik ook zo ongeveer 10 dagen onderweg, nou dat is ook geen lolletje als je daaraan moet denken. Maar de ene zegt dat je cyclus vanaf de afscheiding begint en de andere zegt het weer anders. Nou heb ik onlangs ook gelezen dat je cyclus vanaf de bloeding begint, dus hou ik me nu daar maar aan vast.
En eigenlijk maakt het niet uit zolang je maar hetzelfde aanhoudt, of je afscheiding of je bloeding.

Groetjes Mimi
 
Terug
Bovenaan