Dag/voedings ritme baby omgooien met 3,5 mond

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon van 15-04-2020, nu 13,5 week oud, is al een tijdje niet meer zo'n grote drinker. Al een tijdje zat hij op vijf flessen (05-08-12-16-20). Hij dronk deze lang niet altijd leeg en haalde net de 750 ml. Voor al de fles van 08.00 is een drama, hij drinkt dan soms maar 80, onafhankelijk van wat we hem 's nachts geven. Dit terwijl hij meer mag drinken (Hij weegt 5,8 kg). 750 minimaal volgens het CB, hij groeit goed.</p><p>Sinds een paar dagen slaapt hij de nacht door en lijkt hij geen behoefte meer te hebben aan een nachtvoeding. Hij wordt nog wel een aantal keer wakker maar gaat na het geven van zijn speentje en een aai over zijn bol weer rustig slapen. Met als gevolg dat hij op 4 flessen per dag uitkomt, dit zijn vier grote flessen (180+6) die hij lang niet leeg drinkt, waardoor hij echt te weinig krijgt. Ook hier blijft de fles van 08.00 moeilijk, ook als we deze iets later geven lost dat niets op. Vijf flessen tussen 08-20 lijkt niet te lukken, hij slaapt overdag zijn vaste slaapjes (09.30-11.00) (12.30-15.00/15.30) (en in de namiddag nog een kort slaapje).</p><p>Nu leek het ons een goed idee om het volgende te gaan proberen, namelijk: <br />- 08.00 fles (Hij kan dan iets minder drinken omdat hij dus weer 5 flessen krijgt)<br />- 09.30-11.00 een slaapje<br />- 11.00 fles<br />- 12.30-15.00 een slaapje<br />- 15.00 fles<br />- 16.15-17.00 een slaapje <br />- 19.00 fles en naar bed<br />- 22.00 'wakker' maken voor een laatste fles</p><p>Is er iemand met ervaring met het omgooien van het ritme?</p><p>Wij hebben voorheen nooit een laatste fles gegeven rond 22.00.  Toen hij heel klein was wel geprobeerd maar hij werd dan alsnog wakker rond dezelfde tijd (toen 02.00). Dit is al een hele tijd geleden dus ik vermoed  (hoop eigenlijk) dat dit nu anders zal zijn en hij ook zijn nachtje doorslaapt.</p>
 
Ik zou gewoon je kind blijven volgen. Van wakker maken krijg je alleen maar een ontzettend chagrijnig kind denk ik. Wellicht vaker op een dag kleinere flessen aanbieden in de hoop dat hij dan uit zichzelf minder lang slaapt en dus zelf voor die kleinere fles komt. Als je kind tevreden is, goed groeit en goede plasluiers heeft, dan is het goed.
Succes!
 
@BenB
ook dat hebben we geprobeerd maar daar werd hij overdag ontzettend chagrijnig van... ;) En had als gevolg dat hij de fles er na gewoon minder dronk, haalde niets uit. Hij wordt vaak uit zichzelf rond 21.30/22.00 nog wel even wakker, slaapt dan weer verder na de speen maar mogelijk is dit een moment voor een flesje in stilte.
 
Groeit hij gewoon goed? Dan is het echt niet erg als hij minder drinkt dan zou 'moeten' hoor! Ik zou me er niet druk om maken als hij gewoon groeit en tevreden is. Ze kunnen zelf goed aangeven waar ze behoefte aan hebben. Je kunt er geen flessen in 'proppen' als hij daar geen behoefte aan heeft.
Ik zou zijn ritme niet zomaar omgooien, maar hem gewoon volgen. Wordt hij s avonds of s nachts wakker, dan gewoon al liggend in zn bedje nog 90cc ofzo erin. Heeft ie dat vast binnen. En verder gewoon loslaten, als hij groeit en blij is, heeft hij niet meer nodig!
 
Terug
Bovenaan