Dag/voedingsschema baby 9/10 mnd.

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik heb een dochtertje van bijna 10 maanden en ik zoek eigenlijk wat feedback als het aankomt op haar dagschema.</p><p>06.30 Fles 180cc</p><p>09.00 Fruit bijv. 1 banaan + beker water</p><p>+- 09.30 Slapen</p><p>12.00 1 Boterham soms iets meer + fles 90cc (vaak laat ze deze staan)</p><p>+- 14.00 Slapen</p><p>15.00 Tussendoortje (veggiesticks of een koekje + sap</p><p>17.00 Avondeten +fles 90cc (Ook deze laat ze vaak staan)</p><p>19.00 Fles 180cc en slapen.</p><p>Ze word vaak snachts nog wakker en krijgt dan nog een fles van 180cc die ze helemaal opdrinkt. Ik hoor haar buikje dan ook echt rommelen alsof ze overdag niet genoeg krijgt??‍♀️</p><p>Ze is verder wel een wat forsere baby maar daardoor vraag ik me juist af of ik haar niet te weinig geef.. vooral omdat ze vaak snachts honger heeft en soms ook tussen maaltijden in. Iemand wat tips?</p>

Prima schema hoor, ik doe vrijwel hetzelfde voor mn dochter van 11.5 maanden (en ook 2 slaapjes om 9.30 en 14.00)
Alleen geef ik de middagfles pas om 13.30, vlak voor het slapen. Dan is dat ruim een uur na de boterham en dan drinkt ze m wel goed leeg. Direct na de boterham wil ze m ook niet, dan zit ze nog vol van het brood. En zo komt ze de middag ook wat beter door.
Bij het avondeten geef ik geen fles, waarom doe je dat? Je geeft een uurtje later de avondfles al. Ik geef om 17.30 groente en een beetje yoghurt, dat mag je kindje van 10 maanden oud ook hoor! En dan geef ik om 19.00 ook 180cc. Maar om 17.00 én 19.00 een fles is een beetje gek vind ik ;) 
Als ze s nachts of s avonds wakker word geef ik 90cc en daar slaapt ze dan prima op verder. Ik vind het niet nodig dat ze s avonds laat of s nachts een hele volle fles drinkt, ze moeten ook leren in slaap te vallen zonder dat het buikje bomvol zit.
Evt kun je pap proberen in de fles van 19.00,maar dat was hier nooit een succes. Mn dochters vinden dat allebei echt vies dus wij doen het hier zonder pap ;) En lang niet alle kinderen slapen van pap langer door hoor, dus succes is niet gegarandeerd!
Als mn dochter tussendoor trek heeft overdag of huilerig is, geef ik een extra cracotte of maiswafel of soepstengel!

Oke bedankt! De fles wat later in de middag voor het slapen geven is inderdaad wel slim ja.. Daar kan ik al wat mee.
En die fles na het avondeten is inderdaad wat apart maar dat is er zo ingekomen nadat onze dochter op een paar happen na, niks anders wou dan een flesje. Maar nu ze die niet meer wil kan ik die inderdaad beter weg laten en er dan maar vanuit gaan dat ze genoeg heeft aan haar vaste maaltijd. Misschien dat ik dan een wat groter fles kan aanbieden tussen de middag dat ze dan toch wel wat meer flesvoeding binnenkrijgt. 

Hoi hoi, mijn zoontje is even oud en ook een flinkerdje (10 kg). Wat mij opvalt als ik de schema's vergelijk is dat jouw kindje veel meer flessen krijgt. Mijn kleintje krijgt alleen als hij 's ochtends wakker wordt een borstvoeding en voordat hij 's avonds naar bed gaat. Wat hij verder eet op een dag is kwark met fruit als ontbijt, 2 boterhammen als lunch, en avondeten. Misschien zou je eens kunnen kijken of je wat minder flessen kunt geven en wat meer vaste voeding?

Mijn zoontje is ook 10 maaden en ook flink.
Onze dag is ongeveer zo..
7.30 ontbijt meestal 1 a 1.5 boterham met vlees
9.30 fruit net wat ik in huis heb
10.30 a 11.00 uur slapen
12.30 a 13.00 uur luchen vaak 2 boterhammen 1 met vlees 1 met zoet.
15.00 vaal of pudding, rijstwafel of iets 
16.30 a 17.00 250 gram avondeten. (Pasta groente vlees, of rijst met vlees en groenten) gewoon een complete maaltijd dus.
18.30 naar bed, hij krijgt een flesje mee in bed van 200 maar dan met 4 schepjes.. 
Heel soms komt hij om 1uur en krijgt hij gewoon water

10.30 a 11.00 uur slapen
16.30 a 17.00 250 gram avondeten. (Pasta groente vlees, of rijst met vlees en groenten) gewoon een complete maaltijd dus.
18.30 naar bed, hij krijgt een flesje mee in bed van 200 maar dan met 4 schepjes.. 

10.30 a 11.00 uur slapen

Terug
Bovenaan