Dagdromen, staren, loenchen

Hoi Allemaal,

Vera zit sinds een week ofzo ontzettend veel te dagdromen en te staren. Op zich weet ik wel dat daar niets mis mee is en dat ze dan dingen verwerken enzo.
Maar ze loencht (ik weet niet hoe je het schrijft) dan ook. Als je haar in de ogen kijkt, ziet ze soms mega scheel.
Is dit ook wel normaal? Iemand ervaring hiermeee?

Groetjes karin

hoi Karin,

wat betreft het dagdromen: dat herken ik wel. Sarah kan soms ook helemaal in haar staar-modus zitten zoals wij dat zijn gaan noemen. Meestal duurt dat niet zo lang en het heeft inderdaad wel een functie...even verwerken en tot rust komen.
Maar ze loenst en zelf niet bij.

Wel weet ik van andere kinderen dat die wat vaker loensden als ze moe waren, dan kon de oogspier gewoon niet meer goed focussen. Bij die kinderen was het volkomen onschuldig en normaal gesproken keken ze gewoon recht. Maar als je kind veel scheel kijkt kun je het natuurlijk even door een arts laten bekijken. Maar ik zou me er niet zo druk over maken hoor, vaak is dat staren en scheelkijken een fase.

Groetjes,
Tamar & Sarah (16-07-2007)

Hoihoi,

mijn oudste zoon jelle (nu net 7) loensde ook, op een gegeven moment was het geen loensen meer maar keek hij met zijn linkeroog in zijn rechterbroekzak. Omdat hij albij van alles liep (kinderarts, fysio etc.) ivm met zijn vroeggeboorte had ik niet zo'n zin om ook daar nog eens naar te laten kijken.Maar de fysio had toch zoiets van laat er toch maar gewoon naar kijken.
Jelle ging toen naar de orthoptiste en de oogarts, deoogjes moeten dan gedruppeld worden om ze goed te kunnen meten en daardoor zien ze zo goed alsniets. Er ging eigenlijknog geen belletje rinkelen toen wij geen verschil met normaal merkte aan jelle. Bij de orthoptist werden allemaal metingen gedaan en ik dacht nog van misschien een operatie om zijn oogjes recht te zetten en dan klaar maar ze ging zitten schrijven. Ik schrijf alvast een brilrecept, ehhhhhhh wat voor recept? Het bleek dat Jelle + 7.5 en + 6 had en omdat hij zo'n groete plusafwijking had scheel ging kijken.
Het scheelkijken hoeft dus niets te zijn maar kan ook betekenen dat er een oogafwijking is. Ik zou zeggen laat er eens naar kijken dan weet je wat er aan de hand is. Jelle is nu al een jaar stabiel op + 9 en heeft sinds dat hij 18 maanden is een bril en nu weet eigenlijk niemand beter.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan