Dagelijkse dingen

Hey meiden,

Ik ben benieuwd hoe jullie de kraamtijd ervaren. Zijn jullie al een beetje bijgekomen van de bevalling? Ik verbaas me erover hoe snel je alweer over gaat naar de orde van de dag. Ik heb al een peuter van 3 lopen en de dagelijkse dingen gaan voor hem natuurlijk gewoon door. Gelukkig voel ik me prima na de KS en gunt de kleine meid ons voldoende nachtrust.
Groetjes, Suus

Hoi Suus,

Onze kraamtijd begint morgen. Dan mag Lars naar huis. Dus kan er nog niet over mee praten.

Met mij gaat het na de KS wel steeds beter. Al zijn de tripjes naar het ziekenhuis nog wel zwaar, Gelukkig hoeft dat na morgen niet meer.

Fijn dat bij jullie alles goed gaat!

Groetjes

Hier gaat het leven gewoon door. Joaz is 30 dec geboren en op 9 januari stond ik met het hele spul weer bij school om de oudste erheen te brengen. Het is nog wel vermoeiend, doordat de oudste snachts onrustig slaapt, en de middelste ons regelmatig om 4 uur wakker toetert met een vrolijk hallo. Ach, ja het heeft zijn charme, en Joaz doet het hartstikke goed. Hij heeft het dag en nachtritme eindelijk te pakken en dat is heel prettig.

Het huishouden begint ook weer een beetje vorm te krijgen, gelukkig. Je moet gewoon je draai weer vinden en dat heeft even tijd nodig.
Maar we genieten allemaal van onze kleine man, heel erg leuk om te zien hoe zijn grote zus (nu 21 mnd) wil helpen met luiertje wisselen en flesje geven. En de udste geeft heel vaak even snel een kusje aan Joaz en wil ook graag m vasthouden.
En dat hij nu echt naar je gaat kijken en je volgt, lampen interressant vind en ook de verschillen tussen licht en donker. Heel bijzonder om dit weer mee te maken. Ik merk dat ik er nog meer van geniet dan bij de oudste, dan is alles zo nieuw, nu weet je al veel en je weet ook wat ze gaan doen op een gegeven moment.

Geniet er allemaal lekker van!

Als moeder van mijn eerste is alles voor mij hartstikke nieuw. Onze dochter Robin is op 23 januari geboren en we hebben een heerlijke rustige start samen: het gaat hartstikke goed! Ook ik herstel prima, dus inmiddels begint het wel weer te kriebelen. Ik wil graag weer dingen doen!

Nu blijft de kraamvisite redelijk uit (iedereen wacht nog even) en speelt de sneeuw en kou ons parten waardoor we er nog niet samen op uit kunnen. Natuurlijk knuffel ik mijn dochter veel en houd ik me verder wel bezig met klusjes in huis en lees stapels tijdschriften, doe nog een slaapje tussendoor. Maar ze slaapt nog veel (en dat laat ik lekker zo) en moet ik oppassen dat ik me niet echt ga vervelen.

Ik geniet zeker van deze bijzondere tijd, maar is het gek dat ik me ook verheug op het moment dat we samen onze draai weer vinden en dan ook over gaan op de orde van de dag?

Groeten van Miranda

@Miranda : Het is helemaal niet gek hoor, dat je uitkikjt naar weer een beetje ritme en de gewone dagelijkse dingen. Ik had dat bij mijn eerste ook heel sterk. Iedereen riep maar dat ik rustig aan moest doen en moest genieten van deze tijd, want het gaat allemaal al zo snel enz enz. Ik had (en heb) het makkelijkste mannetje van de wereld, hij sliep goed, dronk goed en huilde alleen als hij honger had. Ondertussen kwamen de muren op me af en ben ik begonnen met lekker te wandelen met de kleine. Kilometers heb ik gelopen met de wagen, ik ging expres naar de supermarkt op afstand om dan daar boodschappen toe doen, dat had ik ook nog een doel.
Mijn zoontje sliep lekker in de wagen en ik kon mijn energie kwijt. O ja, en mijn zwangerschapskilo's, dat was een bijkomend voordeel.
Nu is de situatie iets anders, met een 2e en herstel na een KS, maar ik kan niet wachten om straks weer lekker aan de wandel te kunnen, ipv kleine blokjes om.
Ik ben trouwens dat mijn zoontje 3 weken oud was ook begonnen met een cursus baby-yoga, misschien is zoiets ook bij jou in de buurt?
Nou ja, geniet vooral van je kleine meid en laat je niet gek maken door de kraamvisite!

@SuusV: dank voor je reactie! Fijn om te horen dat jij dat toen ook zo hebt ervaren. Af en toe begin ik dan toch aan mezelf te twijfelen, vooral door - inderdaad - alle reacties en verhalen van anderen. Maar wat voor bevallingsverhalen en aanverwante goed bedoelde adviezen geldt, geldt waarschijnlijk ook hiervoor: LLL (lekker laten l....). Morgen komt het consultatiebureau op bezoek en weten we of ons meisje goed op gewicht is. Sneeuw of geen sneeuw, als we groen licht krijgen, ga ik het er dan toch langzaamaan maar eens op wagen buiten. Dank voor jouw ervaringen. Als yogi lijkt die cursus mij zeker wel wat! Ga gelijk even googlen!

Terug
Bovenaan