dagen kdv

Hallo dames,

Ons kleintje gaat straks drie dagen in de week naar het kdv, geen ontkomen aan, maar ja ergens ook wel goed zeg ik dan maar tegen mezelf. Alleen de vraag is nu natuurlijk... welke dagen? Op woensdag en vrijdag hebben ze altijd plek en maandag was ook een goede dag is mij verteld. Hebben we na zitten denken, is het nu nadelig voor zo'n ukje om wisselend thuis en op kdv te zijn? Ik dacht juist dat het positief was, steeds een dagje 'lekker' rustig thuis en dan weer dag kdv. Mijn vriend dacht dat het onrustig voor de kleine was om elke dag ergens 'anders' te zijn. Wat vinden jullie?

Ik vind het zooo raar om me nu bezig te houden met dit soort zaken :) maar ja die kleine moet wel een plekje hebben natuurlijk!

Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken D

grappig dat dinsdag en donderdag overal drukke kdv dagen zijn (amper plek dus)
Onze oudste is ook naar het kdv gegaan en die ging 2,5 dag.
Maandag en dinsdag hele dagen en woensdag de ochtend. Uiteindelijk werd dit 1,5 dag en toen hij 2 was ben ik thuis gebleven (toen was de jongste een halfjaar).

En tja wat is het beste... ik weet wel dat onze oudste over het algemeen aardig kapot was na een dagje kdv. Tenminste... op de 2e locatie. Hij zat eerst op een babygroep en daar sliep hij net als thuis (veel haha) maar later op de verticale groep sliep hij aanzienlijk minder.... werd hij toch een beetje in het ritme van de hoofdmoot gedrukt en dat paste hem gewoon niet en toen vond ik 2,5 dag achter elkaar wel erg veel.

Tis zo moeilijk om dat nu al te beoordelen vind ik... hangt ook zo van je kindje af en komt het op een babygroep of een verticale groep etc etc. Het ene kindje is gewoon ook beter creche materiaal dan het andere (onze oudste was dat niet echt, was 1 van de afwegingen die mee is genomen toen ik stopte met werken) maar ja je moet nu wel al een beetje kiezen natuurlijk....

succes!

groetjes,
Marije

Ik sluit me bij jou aan. Ik ben zelf leidster op een peutergroep en merk dat de kleintjes het heel goed doen als ze om en om komen. Inderdaad een rust moment als ze even thuis kunnen zijn na een dag hysterische lol en veel kids.
Groetjes Nanouk.

Hoi

mijn oudste ging altijd woensdag en vrijdag ging prima was moe na een dagje maar niet overdreven. Sinds die naar school gaat heb ik de dagen gewisseld  naar donderdag en vrijdag, ik merk wel dat de jongste nu rederlijk af is s'avonds meer dan op de woensdag ook mede doordat het drukker is denk ik. op zaterdag is het echt een bijtank dag voor hem. Ik merk wel dat het scheelt als het vrijdags heel rustig is dan is hij op zaterdag niet zo moe.Verder vindt hij het er super vermaakt zich prima
misschien heb je er wat aan

groetjes

Terug
Bovenaan