Dagen tellen, snap het even niet meer!

A

Anoniem

Guest
Ik heb een 28 dgn cylus. Dus op mijn NOD dag, vrijdags,  begin ik weer met een nieuwe telling. Dus....dag 1. Als ik dan door tel heb ik op donderdags dag 14. Dat zou dan mijn ovulatie zijn toch? Of is dat op dag 15, vrijdags? Je krijgt toch 14 dagen later weer je NOD dag? Dat is weer op netjes op vrijdag. Heb ik nu op donderdag mijn eisprong of is dat op een vrijdag? Moet makkelijk te tellen zijn met mijn cylus maar ik snap het even niet meer! Bedankt, Muis

klopt hoor wat je zegt
als je ongesteld wordt telt dat als dag 1. met een cyclus van 28 dagen heb je meestal rond dag 14 je eisprong, dus donderdag of vrijdag en dan weer 14 dagen later je nod.

groetjes!

Alsd je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen je begint (je NOD =) op vrijdag, dan heb je op donderdag je ei...maar dat betekent dat je vrijdags ook nog "ietwat" vruchtbaar bent. Dan 14 dagen later (gerekend van die donderdag) krijg je je NOD en die is dan dus weer op vrijdag. dat klopt.

Bedankt voor jullie reactie's. Het klopt dus wel, mijn telling. Het rare is dat als ik een berekening doet op babybrabbel, er gewoon staat dat vrijdags = dag 15 ! mijn ovulatie is. Hebben jullie dit dan ook? Dat de kalender dus dan niet de goede dag aangeeft?  
Dacht trouwens mijn 'eitje' ook al eerder te voelen......

Terug
Bovenaan