Dagenlang positieve ovulatietest

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Ik gebruik sinds een aantal maanden ovulatietesten. Momenteel de geavanceerde van clearblue, dus ook met meting oestrogeen. Nu waren ze 6 á 7 dagen achter elkaar positief, leek mij niet normaal want dit heb ik nog niet eerder gehad. Wat zou dit kunnen betekenen? Gisteren was hij voor het eerst weer negatief. Ik ben nog te vroeg in m’n cyclus om een zwangerschapstest te doen.
 
Waarom test je door als je positief test? Dat is niet de bedoeling. Waarom gebruik je überhaupt deze testen van ClearBlue? Het voegt in mijn optiek helemaal niets toe om ook te weten dat er genoeg oestrogeen is. De LH-piek is toch het belangrijkste. Mijn advies: stop met deze belachelijke testen en gebruik alleen ovulatietesten als je eisprong nacht niet zonder te vinden is.
 
Waarom test je door als je positief test? Dat is niet de bedoeling. Waarom gebruik je überhaupt deze testen van ClearBlue? Het voegt in mijn optiek helemaal niets toe om ook te weten dat er genoeg oestrogeen is. De LH-piek is toch het belangrijkste. Mijn advies: stop met deze belachelijke testen en gebruik alleen ovulatietesten als je eisprong nacht niet zonder te vinden is.
Ik gebruik ovulatie testen omdat ik een lange cyclus heb en soms een eisprong oversla, door een afwijking aan m’n eileider. Ik heb dus geen idee wanneer mijn eisprong is, als ik er überhaupt eentje heb. De geavanceerde testen, testen ook oestrogeen omdat er dan nog exacter je vruchtbare dagen gedetecteerd kunnen worden en meer dan de twee dagen bij normale testen. Niets belachelijks aan, misschien moet je je er eens in verdiepen voordat je op zo’n toon reageert. Doortesten is de bedoeling totdat het lachende gezichtje niet meer knippert, zie uitleg over deze testen op Google ;) Welkom in de wereld van vrouwen die niet zo makkelijk zwanger worden, maar er net wat meer moeite voor moeten doen en langer op wachten.
 
die paarse zijn echt kansloos. Nog nooit iemand positief over gehoord. En, mijn mening..: toegevoegde waarde van verhoogd oestrogeen is ook niks. Dus bespaar je volgende maand geld en gedoe en laat die paarse lekker in de schappen liggen.
O even opnemen voor 2boysmama: ik begreep je post ook alsof je doorging na een positieve test. Ik lees in je bericht niet dat je al die dagen een knipperende smiley had.
 
Die Clearblue kunnen wel handig zijn voor dames die heel lastig hun LH-piek kunnen vinden. De oestrogeen-stijging loopt vooruit op de LH-piek en dat is wat deze test dus ook meet. Het is zoals TS zegt een geavanceerde test en dat is niet voor iedereen (nodig), maar als TS dat prettig vindt om meer inzicht te krijgen snap ik dat helemaal.

Je moet bij deze test inderdaad door testen van knipperende smiley naar een stilstaande smiley. De knipperende smiley staat voor zover ik begrijp dus ook voor de oestrogeen-stijging en als je tabellen opzoekt zie je duidelijk dat dat een veel vlakkere curve is dan de LH-piek. Ik denk dus dat je gewoon een aantal dagen achter elkaar over de drempel voor oestrogeen meting kwam. De hoogste vruchtbaarheid is alsnog vlak voor en op de dag van je eisprong dus voor de grootste kans op bevruchting zou ik daar op focussen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ovulatie testen omdat ik een lange cyclus heb en soms een eisprong oversla, door een afwijking aan m’n eileider. Ik heb dus geen idee wanneer mijn eisprong is, als ik er überhaupt eentje heb. De geavanceerde testen, testen ook oestrogeen omdat er dan nog exacter je vruchtbare dagen gedetecteerd kunnen worden en meer dan de twee dagen bij normale testen. Niets belachelijks aan, misschien moet je je er eens in verdiepen voordat je op zo’n toon reageert. Doortesten is de bedoeling totdat het lachende gezichtje niet meer knippert, zie uitleg over deze testen op Google ;) Welkom in de wereld van vrouwen die niet zo makkelijk zwanger worden, maar er net wat meer moeite voor moeten doen en langer op wacwachten
Ik snap heus wel waarom je ovulatietesten gebruikt. Ik snap alleen de keuze voor dit type testen niet zoals ik aangaf. Heeft het weten dat de test positief test op oestrogeen (wat je dus kennelijk bedoelt) nou echt toegevoegde waarde? Een positieve test is in mijn optiek een ovulatietest dat positief test op LH. Dan stop je met testen. Ik lees trouwens liever de werking in de bijsluiter ipv op Google. Tenslotte, kennelijk doe je de aanname dat ik geen weet heb van moeilijk zwanger worden. Ai. Je moest eens weten.
 
Terug
Bovenaan