dagindeling baby 7mnd

Hoi meiden,

Ik ben een beetje aan het zoeken naar een goeie dagindeling voor mijn dochtertje van 7mnd.

Onze dag ziet er nu alsvolgt uit:
07:00 fles 200ml opvolgmelk + 3el rijstebloem => direct weer naar bed
08:30 aankleden
11:00 fruithap + fles 60ml opvolgmelk (ze lust nog geen thee/diksap etc.) => naar bed
13:00 wakker
15:00 fles 200ml opvolgmelk
17:00 warme maaltijd (nu nog 1/2 potje 6mnd, maar wil zelf gaan maken)
19:00 fles 200ml opvolgmelk => naar bed
Af en toe krijgt ze een beetje brood om aan te wennen, gaat al steeds  beter.

Hoe doen jullie het?? Groetjes!

hoi,
mijn dagindeling ziet er als volgt een beetje uit:
smorgens een bord bambix van 200 opvolgmelk.
dan halverwege de ochtend 200 gram fruit, mix ik vaak zelf
en dan smiddags een fles van 200 opvolgmelk, maar wil volgende week beginnen met een paar stukjes brood erbij.
dan smiddags, vaak een halve fles diksap,
en savonds bij het avondeten een groentehap 200 gram, mix ik zelf van groente en aardappels.
en zo een anderhalf uur daarna een bordje bambix van 200 ml opvolgmelk.

als ik bij de fruithap drinken geef, gaat hij heel erg spugen en s'avonds houd ik er ook zo een tijd tussen voor het spugen.

liefs marina

Hoi hoi,

Zo ziet onze dag eruit. (Jordy is 6,5 maanden)

08.00 uur         boterham met beleg  en daarna 200ml opvolgmelk
09.00 uur          weer naar bed
10.30 uur          fruithapje ( ondertussen gewoon stukjes fruit)
12.00 uur          fles 200ml opvolgmelk daarna weer naar bed
15.00 uur          flesje 200ml opvolgmelk
16.30 uur          weer naar bed
17.30/18.00 uur        warm eten ( Hij  eet met de pot mee en ik  probeer zelf ook met hem mee te eten, als mijn vriend nog niet thuis is eet hij later alleen.)
19.00 uur          weer  naar bed  en dan slaapt hij door tot 's morgens 07.30 uur

Hij geeft zelf aan dat hij nog heel veel wil slapen tussen de voedingen, de tijd dat hij wakker is is hij heel druk.

Groetjes Wendy

Hier ons schema (dochter is bijna 6,5 mnd)

's morgens rond 8 uur wakker: lichte papfles (200 ml opvolgmelk met 3 scheppen bambix)
rond 9.30 naar bed tot ruim 12 uur
Uit bed fruit, zoveel als erin gaat maximaal 200 gr.(momenteel nog maar ruim 100 gr.)
Als ze weer chagrijnig wordt 200 ml opvolgmelk met 1 schepje bambix (ze krijgt omneo voeding, en zonder de bambix slaapt ze maar een uurtje, komt ze 's nachts weer voor een voeding en wil ze minimaal 5 voedingen op een dag omdat het zo licht verteerbaar is. Met bambix gaat het prima).
Na de fles, ongeveer 13.15, gaat ze weer naar bed.
Ze slaapt dan tot een uur of 16.00.
Meestal probeer ik dan nog wat fruit te geven omdat ze nog geen 200 gr op heeft. Anders krijgt ze een korstje brood.
Rond half 6 krijgt ze een groentehap maximaal 200 gr, en dan rond 6 uur, half 7 nog een fles (met een klein schepje bambix), en dan gaat ze direct naar bed tot de volgende ochtend.

Soms probeer ik haar nog te laten slapen, zo rond 17.15. Als dat lukt is het voor een uurtje of zo. Ze krijgt haar groente dan als ze wakker is, en niet lang erna de fles en dan gaat ze weer naar bed.

Eigenlijk zou ze geloof ik nog een extra fles melk moeten hebben, maar ik krijg hem er niet tussen! Ze slaapt nog zo veel. Ik moet al mijn best doen om het fruit en de groente erin te krijgen naast de melk.

Nou, zolang ze er vrolijk op is en goed groeit doe ik er niet moeilijk over.

Groet, Liesje

Hoi,

IK ben momenteel ook erg zoekende naar een ritme. Tot vorige week hadden we een echt slapertje in huis, maar sinds een week (was ook verkouden, misschien scheelt dat ook) is het hele ritme zoek en slaapt ze stukken minder.
We zitten nu denk ik een beetje in een tussenfase naar de overgang naar 2 slaapjes ipv 3.

Brenda is nu 7 mnd en 1 week, en dit is ongeveer ons schema nu:

7.30 uit bed en fles (180 ml + 6 scheppen)

tussen 9 en 9.30 beetje fruit.

9.30 - 10.00 naar bed.

11.00 - 11.30 fles (180 ml + 6 scheppen)

tussendoor hoe het uitkomt wat drinken (diksap/thee) en evt stukje liga

13.00 - 14.00 naar bed

15.30 (ligt eraan hoe lang ze slaapt) fles (180 ml + 6 scheppen)

16.30 beetje groente

18.45 fles (210 ml + 7 scheppen) en lekker slapen.

Maar dit zijn we nu aan uitproberen, ze sliep eerst dus 3 keer. Gisteren heeft ze haar "schade" flink ingehaald door 1x 1,5 en 1x 3 uur te slapen, maar de dagen ervoor haalde ze amper 2 uur slapen overdag.

Groetjes Bianca

Hoi,

Myrthe is nu 6 maanden en dit is haar schema

7.00u fles 200ml
11.00u fles 200ml (drinkt ze niet altijd leeg)
14.00u fruit 200gr (nu nog potje) en flesje thee met opvolgmelk ong 90 ml drinkt ze zelf
17.30u avondeten 200gr met flesje thee
19.30u flesje 230ml met rijstebloem

Slapen geeft ze zelf aan. De ene dag slaapt ze 3x en de andere dag maar 1x. Ik laat het helemaal aan haar over.

Liefs Reneke en Myrthe

hoihoi

ik zag al best een aantal schema's staan, maar omdat ik toch iets afwijk hier ook nog even de mijne. onze dochter is nu bijna 8 maanden, maar dit schema volgen we al een maand ongeveer:

rond 8u. wakker: fles 200water+ 6 scheppen

rond 10u. een vers fruithapje ongeveer 100gr.(meestal speelt ze tussen door maar soms een klein hazeslaapje van een halfuurtje

rond 12u. een bruine boterham met beleg (boter, smeerkaas, appelstroop, smeerleverworst) op de korsten sabbeltje zelf en de rest snij ik in kleine stukjes en geef ik met een vorkje. daarbij krijgt ze een halve fles melk (100water+3 scheppen)
daarna gaat ze lekker in haar bedje en slaapt ze 1 tot 1,5 uur

rond 15u. krijgt ze een flesje diksap of thee (antilek bekertje) en een tussendoortje  liga, klein rijstewafeltje of klein stukje ontbijt koek
en daarna lekker spelen op de grond of wandelen

rond 18u. krijgt ze warm eten ongeveer 150gr (groente met aardappel en sinds een weekje een stukje vlees redelijk fijn gemalen) altijd vers en als toetje een beetje yoghurt of een minidanoontje. even spelen in de box (of minislaapje)

rond half 8 haar laatste fles, 180water 5schepjes en 2 scheppen pap. en dan haar bedje in. ze valt dat bijna altijd als een roosje in slaap. (ze slaapt al vanaf 2 maanden door eerst rond 22 laatste fles met 5 maanden rond 21 laatste fles en sinds 6,5 maand rond half 8 laatste fles)

misschien heb je er nog iets aan als je meer gevarieerd eten gaat geven

groetjes linda

Terug
Bovenaan