dagindeling van een baby van 3 maanden

lieve meiden.

ik zal me eerst voorstellen ik ben lilly en sinds 10 december 2005 moeder van een geweldige dochter.mijn eerste kindje trouwens
de bevalling verliep vlot en binnen 4 uur was allen gebeurt.ze heeft nog 9 dagen ijn het ziekenhuis gelegen omdat ik bijna geen vruchtwater meer had.
doordit alles heb ik dus ook geen kraamhulp gehad wat achteraf gezien door het ziekenhuis geregeld had moeten worden omdat ze in de coveuse gelegen had toen we thuis   waren verliep
de eerste maand soepel maar toen begon ze met meoilijk drinken en veel krampen van alles geprobeert en via het cb verschillende voedingen geprobeert uireindelijk ben ik weer overgestapt naar de eerste voeding de similax en ze heeft geen krampjes meer en drink weer beter.
ze heeft door dit alles ingebakkerd gelegen wat op dat moment een echte uikomst was voor haar als voor mij.
zij had nu rust door geen krampjes en ik kon rusten omdat zij nu rustig was en niet huilde van de krampjes.
nu dit alles voorbij is probeer ik de dagelijkse draad weer op te pakken maar nu valt het mij op dat zij niet de 21/2 uur slaapt na de voeding ze ligt soms wel stil in haar bedje en soms zet ze het weer op een huilen en haal ik haar maar uit bed.
s'nachts slaapt ze heerlijk door en moet ik haar vaak om 7 uur wekken.

nu is mijn vraag hoe ziet jullie dagindeling er uit en hoeveel en hoe vaak drinken jullie kindjes.
graag   wil ik dit weten zodat ik een indicatie krijg van hoe ik een beetje haar dagprogramma kan aanpassen aan haar.
als ze gedronken heeft speel   ik altijd met haar en daarna laat ik haar 5 a 10 min rustig in de box liggen voordat ze naar bed gaat.

ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

liefs lilly
 
levi`s schema is:
8.30 borst
9.00 spelen
9.30 in bad
10.00 in bed
12.00 borst
12.30 spelen
13.30 naar bed
15.30 borst en dan is hij wakker tot 20.30 of soms nog even een haaze slaapie tussendoor. en dan spelen in de box of wippertje en tussen door drikt hij aan de borst als hij dat aan geeft.
19.30 borst
20.30 slapen tot 8.30 (leg hem slapend in bed en hij wordt niet meer wakker.

levi is 3mnd jong

 
nog even een toevoeging als ik levi in bed leg overdag dan huilt hij soms wel een kwartier zich zelf in slaap maar slaapt dan wel dik 2uur. en wordt ook niet gauw wakker van onverwachtse geluiden.
 
hoi moni,

alvast enorm bedankt voor je reactie, ik hoop dat er nog meer zullen reageren zodat ik ee nog beter beeld rijg van hoe hun dagindeling er uit ziet.

liefs lilly
 
Lily, ken je het eten-spelen-slapen principe? Dat is wel iets om uit te proberen. Ik geloof dat Ria Blom hierover heeft geschreven maar het werkt wel goed. Je ziet het ook in het schema van mijn voorgangster, die doet dat ook. Dus na het eten lekker de box in om te spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid, naar bed.
 
Hoi Lily,

Mijn zoon is 11 weken oud en proberen de regelmaatregels van Ria Blom te volgen te samen met inbakeren. Zijn dagindeling is als volgt:

6.00 voeding, schone pamper en daarna knuffelen en in de box spelen
7.00 naar bed
10.00 uit bed en direct voeding.
10.30 schone pamper, knuffelen en samen en alleen spelen
11.30 (of eerder) weer naar bed
14.00 uit bed en direct voeding
14.30 schone pamper, knuffelen en samen en alleen spelen
15.30 (of eerder) weer naar bed
18.00 uit bed en direct voeding
18.30 schone pamper, knuffelen en samen en alleen spelen
19.30 (of eerder) weer naar bed
22.00 laatste voeding. Deze geef in bed en hij direct daarna slapen
rond 3.30 een korte nachtvoeding. Ik probeer dan maar 1 borst te geven.

Tot zover dus ons schema. De belangrijkste kenmerken zijn dus: uit bed is uitbakeren en direct voeding. Bij de eerste slaapsignalen weer in bed en dus inbakeren.

Groetjes,
Sandy
 
lieve meiden,

Onwijs bedankt voor jullie reactie ik heb er veel aan. ondertussen heb ik het boek de babyfluisterraar gekocht en die heeft   me ook al erg opweg geholpen.
 
meiden nogmaals bedankt.

liefs lilly
 
Terug
Bovenaan