Dagindeling

Wie kan mij helpen een goede dagindeling te maken voor mijn zoontje hij is nu 7 maanden oud en hij wil sinds een paar weken niet meer slapen zowel smorgens al smiddags niet ik ben daardoor vaak de hele tijd met hem bezig anders gaat hij huilen ik heb nauwelijks tijd over voor mezelf en mijn huishouden.
Of hebben jullie tips voor me wat ik het beste kan doen?
 
Hoi,

Misschien een regelmaat inbouwen van slapen. Persoonlijk vind ik dat een kind van 7 maanden zijn slaap nog hard nodig heeft. in iedergeval 1x per dag.

Hij komt nu op een leeftijd van verlatingsangst en eenkennigheid.
Dan is het belangrijd om ritme te hebben dan weet hij wat er komen gaat dat geeft hem dan hou vast.

Dus bv iedere dag om dezelfde tijd bv na het middag broodje even naar bed. Ookal rust hij alleen maar.

Het lijkt mij dat hij niet de hele dag gezellig en vrolijk is door het niet slapen. Als hij alleen rust in bed heb jij ook ff je handen vrij.

Succes
 
hoi,

Ook ik heb een poosje lopen worstelen met de slaaptijden van mijn zoontje, ik had zelf een programma in mijn hoofd met tijden om hem op bed te leggen, maar al gauw bleek dat dit absoluut niet zijn schema was!!
na heel veel heen en weer gezeur en steeds meer stress voor mezelf hebben ze me op het buro de tip gegeven om hem op bed te leggen zodra hij maar iets begint te zeuren.
en laat hem maar even huilen in bed....
nou is het schema van mijn zoon (inmiddels een jaar oud) hij wordt s'ochtends rond 8 uur wakker (ja we zijn verwend), gaat om 11 uur weer op bed tot 13 uur en eerst sliep hij ook nog van 16 uur tot 17 uur maar die slaat hij nou over en dan s'avonds om half 8 weer op bed.
Het is heel belangrijk dat je inderdaad zelf ook wat rust hebt en in het begin zal het best moeilijk gaan maar als je luisterd naar je kind en hem de rust gunt als hij erom vraagt dan zal het vast beter gaan.
ik ben erg benieuwd. succes
 
Hoi Miranda,

Ik ben ook een tijd aan het klooien geweest en je wordt er doodmoe van. Je wilt het beste voor je kind, maar dan is het wel handig dat kindjelief meewerkt. Ik ben op een gegeven moment gaan kijken wanneer de eerste tekenen van vermoeidheid zich voordeden. Ik keek bewust op de klok hoe laat dochterlief wakker was en wanneer de eerste tekenen kwamen zoals in de oogjes wrijven, beetje zeurderig huilen etc. Daar ondernam ik dan direct actie op. Want als ik te lang wachtte, kon ik het wel schudden omdat ze dan te vermoeid was. Het bleek dat ze na 2 uur wakker zijn, het helemaal had gehad. Nu heb ik mijn ritme daarop aangepast. Ik herhaal ook altijd dezelfde rituelen. Ze slaapt altijd in haar eigen bedje, in haar eigen kamer, gordijnen dicht. Voordat ze gaat slapen krijgt ze een schone luier, haar slaapzak aan, geef ik de fles bij mijn op schoot of soms nog de borst. Na de voeding houdt ik haar tegen me aan zodat ze een boer laat, loop naar boven, schommel even in de schommelstoel en leg haar in bed. Ik zet het muziekje aan en loop weg. Blijft ze wakker, gewoon rustig naar toe lopen, speentje erin, goed instoppen, soms checken of ze niet gepoept heeft, muziekje aan en weer weg en soms in het begin 10 keer herhalen en soms in 1 keer raak. Als je die houding aanneemt, weet je kindje dat het goed is. Ik noem het voor mezelf: ik geef haar geen opties. Als ik namelijk denk: als dit niet wil, dan doen we het zo. Dan wordt het altijd de tweede optie bij mij, dat voelt ze op een of andere manier aan. Het heeft dochterlief veel rust gegeven (moeders ook) en ze slaapt nu 2 keer per dag per keer tussen de 1,5 en 2 uur. Zo is het bij mij goed gegaan en ik hoop dat je wat tips voor jezelf uit kunt halen. Succes!
 
Ik herken erg veel in het verhaal van Ankie. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid, hup, naar boven, slaapzakje aan, bostvoeding, lekker even bij mama hangen en boertje leten, lekker in bedje leggen, knuffeltje geven, muziek mobiel  aan, vaak doet hij dan klein beetje tegen stribbelen en valt meestal wel in slaap, als hij erg hard gaat huilen ga ik altijd even naar boven en doe mijn pink even in zijn mond en wordt daar vaak rustig van.
Zo zijn we van 0 slaapjes overdag in zijn bedje (alleen in de kinderwagen als er gewandeld werd) naar 2 slaapjes overdag gegaan. 's ochtends van ongeveer  09.30/ 10.00  tot 11.00/11.30 en van 13.30 tot 15.00. Hij krijgt dan om 17.15 zijn laatste voeding en  slaapt dan tot  06.00/06.30. Ik hoef hem ook geen half uur later op bed te leggen als 17.30 want dan krijg ik hem bijna niet in slaap.
Dat  is mijn ervaring.

Marielle    
 
Zelf hebben wij een tweeling van 8 maanden. De ene slaapt 's ochtends na zijn flesje en de andere meestal niet. Die wacht tot hij zijn fruithap op heeft om een uur of negen en gaat dan slapen. Ik heb er nu wel vast in zitten dat ik ze na het flesje van 12 uur in bed leg. meestal liggen ze dan nog even wakker maar uiteindelijk slapen ze wel. Overigens toen er bij ons nog niet echt regelmaat in zat merkte ik vooral bij één van twee dat hij net zo lang aan het huilen was tot hij rustig in slaap viel. Dat kan hier misschien ook het geval zijn. Ik heb hem toen een paar keer laten huilen en uiteindelijk viel hij in slaap of wiegen hielp ook. Nu zitten ze gelukkig in een iets vaster patroon en is huilen er weinig bij. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan