dagindeling

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Door de ziekte en het overlijden van mijn moeder, heb ik de afgelopen weken erg hectisch geleefd. Nu wil ik graag de rust er weer in brengen. Mijn oudste is 3 en de jongste is van 26 april jl. Ik zou graag horen hoe de dagindeling van andere moeders met 2 kinderen eruit ziet ( ik werk momenteel niet) en hoe moeders de dag besteden met een kleintje van 4 maanden. Wanneer slapen en eten ze, hoe krijg je je huishouden onder controle?

Ik ben benieuwd.

Liefs Debra

Hoi Debra,

allereerste gecondoleerd met je moeder. Wat vreselijk voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je leventje helemaal op zijn kop heeft gestaan!

Mijn oudste (Younes) is nu 2 jaar en 4 maanden en de jongste   (Ilyas) nu bijna 8 maanden. Onze dagen zien er een beetje als  volgt  uit  (als ik vrij ben,  werk 28 uur per week).

6.30  zij beide mannetjes ongeveer wakker.
naar  beneden, oudste een boterham en een beker melk, Ilyas een bordje pap. , beetje tv kijken (Bumba, sesamstraat etc).
8.00 naar boven, in bad, aankleden etc.terwijl de oudste nog in bad zit gaat Ilyas vaak nog even een tukje doen.
9.30 uur: oudste een beetje fruit eten, jongste een koekje o.i.d.
10.00  naar buiten, boodschapjes doen, stukje wandelen, speeltuintje om de hoek
11.30  : boterhammen eten en eventueel fles
dan nog een beetje spelen en rond 12.30 uur naar bed.
Slapen tot ongeveer 14.30 uur
dan fruithapje voor de kleinste, koekje en sapje voor de oudste
tussen 15.30  en 17.30 uur beetje spelen (autootjes, tekenen, puzzeltjes etc, als het lekker weer is (en ik puf heb)  naar buiten). Ilyas deed toen hij 4 maanden was nog een slaaptje rond 17.00-17.30  
17.30-18.00 uur eten
spelen
19.30 naar bed.

Zoiets. En het huishouden  fiets ik er een beetje tussendoor als de kinderen spelen. de oudste kan zichzelf wel vermaken, Ilyas moet ik natuurlijk wat meer in de gaten houden, maar als ik in de keuken ben, zet ik hem op de grond met wat pollepels enzo. Stofzuigen vinden ze allebei wel interessant.

Hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes,
Mienetje

hoi

Ten eerste gecondoleerd, zal een zware tijd voor je zijn, gelukkig heeft ze je jongste nog wel mogen leren kennen.

Mijn oudste dochter Luna  is 2 jaar en 3 maand en de jongste Indy is 8,5 maand dus wel wat ouder. Maar goed misschien heb je er wat aan.

7 uur: iedereen is wakker (had best wat later gemogen ;) )
7.30: iedereen aan het ontbijt, Indy een fles en een stuk brood en Luna gewoon brood
8.00: wassen, tanden poetsen en aankleden.
9 uur gaat Indy meestal weer op bed en ga ik met Luna, tekenen of kleien of zoiets
11 uur haal ik Indy op en eten we alle 3 fruit.
daarna spelen ze wat samen op de grond en probeer ik iets van een huishouden bij te houden
12.30 eten we samen aan tafel een broodje en krijgt Indy nog een flesje.
weer verder spelen en ik nog wat klusjes
14 uur gaan ze allebei op bed....MAMA HEEFT EVEN RUST WHOEHOE!
16 uur zijn ze meestal weer wakker, haal ik ze op en gaan ze samen spelen terwijl ik met het eten begin.
17 uur papa komt thuis en gaan we eten. Luna eet zelf en ik voer Indy terwijl ik zelf ook wat eet.
17.30 mag papa het overnemen, de tafel afruimen en daarna gaat hij een rondje met ze lopen.
19 uur allebei een fles melk, pyama's aan, slaapzakken aan, tanden poetsen en naar bed!

groetjes Chislaine

hoi

ook namens mij gecondoleerd met het overlijden

ik ben mama van 2 kids, isabelle is 3.5 jaar, en jens 7 mnd
en onze dag ziet er zo uit meestal

7.30 kids wakker,
8.00 jens een fles, en daarna geef ik isabelle brood en drinken
dan rond 9.00 gaat jens slapen
10 uur drinken isabelle en ik wat, en jens fruit
12 uur jens fles, daarna op bed, en eten isabelle en ik brood
14 uur drinken we soms wat
16 uur jens een fles en slapen