dagindeling?

Hoe ziet jullie dagindeling eruit met de kleintjes?

Ik kan het zelf nu nog niet zeggen, want sinds vanmiddag heb ik geen kraamzorg meer die mij ontbijt op bed bracht e.d ;-)

echte regelmaat heb ik niet, ja ik zorg wel dat de kleine z'n regelmaat heeft, maar verder zie ik wel hoe de dag loopt. ik vind een regelmaat zoeken met 2 kinderen en huishouden wel lastig dus ik doe waar ik aan toe kom, en waar ik niet aan toe kom komt morgen wel. dan blijf ik tenminste rustig in m'n kop :)

Tja, volgens mij kun je nu nog niet echt van regelmaat spreken met zo'n kleintje! Joep is nu 5 weken, maar hij geeft zelf aan wanneer hij wil eten en wanneer hij wakker wil zijn. Tussendoor doen we boodschapjes, krijgen we kraamvisite en gaan we lekker wandelen (als het weer het toelaat natuurlijk!) Soms zit ik om 12 uur nog in m'n ochtendjas en soms (zoals vandaag) heb ik om 10 uur al onder de douche gestaan, heb ik al ontbeten en hebben we al een wandeling langs de supermarkt achter de rug!

Ik probeer wel een ritme aan te houden. Kian komt rond 7.00 voor voeding, dan slapen we nog even verder. Ik stap om 9.00 onder de douche en ga ontbijten. Om half 10 maak ik Kian wakker voor badje en om 10.00 krijgt hij weer voeding. Zo zijn we rond 10.45 klaar.. Dan komt soms kraamvisite, gaan we wandelen of doe ik het huishouden. Om 12.30 ga ik eten, rond 13.00 krijgt Kian weer voeding, dan gaan we slapen tot 16.00, dan krijgt Kian weer voeding. Rond 16.45 zijn we dan weer klaar en komt mijn vriend uit zijn werk. Dan hebben we wat tijd voor onszelf. We eten zelf rond 18.00 en Kian weer om 19.00. Rond 19.45 krijgen we meestal visite tot 22.00 en dan krijgt Kian weer voeding. Daarna gaan we slapen. Kian komt snachts 1keer, meestal rond 4.00...
Jeetje, wat een ritme he?!

ja hier gaat rayen ook tussen 10 en 11 naar bed 's avonds, en word dan tussen 4 en 5 wakker, heerlijk he! dan kom je zelf ook nog een klein beetje aan slapen toe!

Julia komt de laatste week rond 7h, dan heb ik genoeg geslapen. Geef ik haar eten, gaat ze weer slapen, kan ik douchen en iets in huis doen. Tussen 10 en 11 wordt ze weer wakker, krijgt ze eten en daarna laat ik haar "spelen" totdat ze slaapt of we gaan erop uit. Tussen 14 en 15 krijgt ze weer eten. Weer spelen totdat ze slaap. Daarna wil ze standaard eten als wij ook willen eten, dus we eten de laatste weken apart, erg gezellig. Julia blijft dat heel vaak wakker tot de laatste voeding. De krampjes en huiluurtje en honger volgen elkaar dan namelijk op. En dan krijgt ze rond 23h eten en dan slaapt ze vaak tot de volgende ochtend.
In het begin hadden we echt nog geen ritme en dat was best frusterend...

Gr

Terug
Bovenaan