Dagje kdv ...... heel mijn schema door de war....

A

Anoniem

Guest
Ja heel leuk, maar niet heus. Maar hel mijn schema is in de war!
Het is alle dagen (en dat weten ze bij kdv ook):

8.00 uur: 200cc melk
12.00 uur: 200 cc melk
16.00 uur: fruit + diksap
20.00 uur: 200 cc melk
23.00 uur: 200 cc diksap

Nu hebben we haar dus net opgehaald:
8.00 uur: 200 cc melk
11.00 uur: 200 cc melk
13.00 uur: fruit
15.00 uur: 200 cc melk  
Ze moet dus vandaag nog 1x melk en ze ligt nu al te krijsen! Ik probeer haar zo maar die 100 cc diksap te geven, maar daar red ze het nooit op tot 23.00 uur....

En ik heb het vanmorgen toch echt heel duidelijk gezegd wat haar schema is (zelfs opgeschreven)....

Zucht....

Natasja

Maar het was vandaag ook wel erg warm, is het dan heel erg dat ze iets meer drinkt?

Oeps, zie nu dat bij de voeding van 23 uur diksap staat, moet natuurlijk melk zijn.

Ze mag best wel wat meer, maar dan water. Diksap mogen ze maar 125 cc maximaal. Dus tja, wat geef je dan....

Anne slaapt nu, dus misschien komt het ooit nog goed.  

Groetjes,
Natasja

Ps; mijn kleine meid wil dus GEEN water drinken.... dus das ook geen optie

Isa gaat ook 2 dagen naar het KDV en ze gooien haar schema meestal ook om. Ze zeggen dat ze gewoon eerder of later honger had. Nou het maakt mij niets uit zolang ze maar alles binnen krijgt wat ze zou moeten hebben. Maar ik begrijp wel dat het lastig kan zijn hoor! Meestal passen we haar schema dan weer aan als ze thuis is en dan komt alles weer goed!
Misschien volgende keer zeggen dat ze absoluut niet van haar schema af mogen wijken wat er ook gebeurt!?

Groetjes,
Rosanne

Hoi hoi,

Jeetje dat is het hele schema wel heel errug vervroegd zeg.........dat is niet de bedoeling van een kdv hoor!!!
Ik werk zelf op een kdv en daar houden we ons zo ver mogelijk aan het schema van het kindje/ouders..........het enigste wat wij wel doen en vragen is of we een half uur naar voren of later mogen schuiven als het kindje slaapt of hongerig is.
Geef het in ieder geval opnieuw door aan het kdv en zeg dat je het zo heel vervelend vind.
Maar een extra flesje melk van 100cc kan voor een keer geen kwaad hoor om haar zo weer in haar schema te krijgen......en met dat extra vocht komen wij dik boven de 125 cc diksap per dag. Geloof dat hij vandaag 4 flesjes van 125 cc binnen heeft gekregen.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi!

We hebben net een fles diksap gegeven (200cc water en 10cc diksap). Heel erg verdunt dus. Ik zie wel of ze er de 23 uur mee haalt. Ik heb wel nutrix gekocht en dat gaan we vanavond uitproberen. Nu maar hopen dat ze daar lekker van gaat slapen. Ik heb idd nog wat speling met voeding, dit had ik ook express gedaan, maar meer als ze 's nachts een keer zou komen. Ze heeft soms van die regel dagen en dan wil ze 's nachts ook (komt niet heel erg vaak voor maar toch). Ik kijk wel of het zo gaat, anders hebben we de 100 cc voor 's nachts nog. Ik hoop voor nu even dat ze alles binnen houdt....
Volgende keer zeg ik er bij het kdv zeker wat van. Een beetje schuiven vind ik geen probleem hoor. Zo'n zeikerd ben ik ook weer niet, maar nu was het wel heel erg veel. Ik heb ook weleens gahd dat ik met een voeding om 2 uur 's nachts zat, omdat ze zoveel had geslapen. Toen moest ze nog 3 voedingen terwijl ze net om 16 uur gehad had. Tja, erin proppen lukt niet, maar als je ze te weinig geeft komen ze 's nachts.
Ik ga maar even proberen me er niet druk over te maken.

Groetjes,
Natasja

Ik ken het probleem, alleen gaat Zo"naar mijn schoonmoeder... Vind het erg moeilijk om er na twee keer oppassen al iets van te zeggen, ze doet het nl. ook nog gratis!
Ik moet dan alleen mijn vrije dagen Zoë weer in haar ritme krijgen en dan gaat ze weer naar oma...
Het blijft moeilijk...
Groetjes Ylona

Terug
Bovenaan