dagje uit

Volgende week word ons zoontje 6 maanden en nu willen ze met de familie een dagje uit maar ik ben heel erg aan twijfelen of dit wel een goed idee is
Ze willen of naar de efteling of naar een dierentuin
maar nu moet hij ook nog de fles hebben e.d
Nu is mijn vraag of hier iemand ervaringen mee heeft en hoe hun dat hebben gedaan (bv fles verwarmen ed)en of het wel een goed idee is?
Hartelijk bedankt
M
 
Hoi,
je moet je er zelf goed bij voelen, dat is belangrijk. Maar als je het niet probeert dan kom je nooit meer ergens.
Ik neem altijd losse poeder mee en gekookt water in een kleine thermoskan. In de fles doe ik koud water zodat ik ter plekke en flesje kan mengen naar de goede temperatuur, poeder erbij, klaar. Je kunt ook kant en klare melk meenemen (die in de voorverpakte pakjes) en het dan bij een restaurant oid laten opwaren, dat lukt ook altijd erg goed. Geen poeder en melk thuis klaarmaken en meenemen want je moet het koel bewaren.
In het park zoek je tegen de tijd dat hij de fles een lekker plekje op waar je goed de fles kan geven.
Heel veel succes ermee
Monique
 
Hoihoi,

Natuurlijk is het een goed idee om er zo nu en dan een dagje met de familie op uit te gaan. Leuk voor de familie (zien ze kleinkind/nichtje/neefje), leuk voor jou, en ook voor je kindje.
Neem een lekkere wagen mee, waarin je kindje in slaap kan vallen, parasolletje, tasje met een verschoning.
Je flessen kun je ook verschillende manieren doen: je kunt een thermoskan warm water (wel gekookt, als je dat nog doet) meenemen en daarmee de fles aanmaken, of je neemt het koud mee, en dan vraag je in een cafetaria aldaar of ze het even voor je in de magnetron doen--helemaal geen rare vraag, iederen doet het, en er komen heel vele kleintjes in dierentuin of efteling. Nog beter: laat Oma/Opa het flesje opwarmen: voelen ze zich nuttig voor kleinkind, vinden ze leuk!

Veel plezier,
michelle.
 
En de fles kun je heel goed geven als je kleintje in zijn wagen zit of ligt. Je gaat dan gewoon naast de wagen zitten en geeft hem de fles. Neem vooral een verschoningsmatje mee, want dan kun je hem op elke plek verschonen. En spreek met je familie af dat jullie zelfstandig vertrekken zodat je eerder naar huis kunt gaan als je vind dat het genoeg is of als je zoontje dat vind.
 
Hoi M,

Gewoon lekker doen joh! Wolf, nu ruim 3 maanden, is al naar zoveel dingen meegeweest. Het is supermakkelijk om een thermoskannetje mee te nemen zoals Monique al uitlegde. En je zoekt daar toch een lekker rustig plekje op om te voeden. Geniet er van!
Dingen zijn zo ingewikkeld als je het zelf maakt, dus niet stressen en alles op je gemakje doen (en laat inderdaad anderen je helpen, voelen zij zich nuttig en heb jij het rustiger!).

Veel plezier!

Lein
 
Bij de efteling hebben ze in de restaurants een magnetron waar ze zo de voeding voor je willenopwarmen. En er zijn speciale ruimtes waar je je kindje kan verschonen. Verder zijn er een heleboel rustige plekjes waar de kleine kan gaan slapen in de wagen.
 
Dát lijkt me niet zo handig als je kindje dat niet gewend is! Dan zit je daar straks met een huilend kind....
Gewoon in een restaurant laten opwarmen of met gekookt water in een thermoskan lijkt me beter
 
Terug
Bovenaan