Dagje weg met 1,5 jarige?

Wie heeft een leuke suggestie voor een dagje (of ochtend) weg te gaan met een 1,5 jarige? Omdat het vakantie is en ook mijn man vrij is vinden we het wel leuk om ergens heen te gaan. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel ideeen heb, ben niet zo creatief geloof ik hierin. (en geen ervaring (eerste kindje))
Wat is nou leuk voor mijn zoontje? en echt op peuters gericht? Er zijn ook wel van die speelhallen toch met ballenbad enzo? Is dat ook al voor peuters? En weet iemand zoiets op de veluwe/gelderland?
Tips zijn welkom!

In madurodam is nu sesamstraat...kunnen die kinderen knutselen, dansen, filmpjes kijken, en bert en ernie ontmoeten..wij zijn vorig jaar geweest en was echt heeel erg leuk..nu is sam ook 1,5 en denk dat het nu nog veel leuker is voor hem want kan nu zelf ook lekker rondrennen.
We hebben zelf ook een heerlijke dag gehad..lekker op het terrasje wat gegeten enzo..was een superdag.

eerstvolgende zaterdag dat het mooi weer is gaan we naar artis dus misschien is dat ook een idee?
Of een overdekt speelparadijs..maar ik vind altijd dat je dan zelf niks hebt aan je dag met dit soort dingen want je loopt (op deze leeftijd die onze kids nu hebben) alleen maar achter ze aan.

Nou, misschien heb je er wat aan :)

Groetjes An

Maar hoe doen jullie dat dan met slapen? Karlijn is ook 1,5 maar moet echt nog slapen 's middags. Regelmatig slaapt ze van 13:00 tot 16:00, dus kan ik alleen de ochtend weg. Ze slaapt niet in de kinderwagen of zo, ze moet echt in haar eigen bedje liggen.
Een hele dag weg is dus geen optie voor ons.

@frees

van 1 tot 4?? das een hele lange slaap :p
Sam slaapt 's middags van half 3 tot 4 uur/half 5 maar wordt 's morgens ook pas rond 10 uur wakker dus misschien een optie om een dagje wat later naar bed te doen zodat ze ook wat later wakker is?

Zit slapen in de kinderwagen er echt niet in dan? Sam gaat op een gegeven moment als ie echt niet meer kan heel erg dreinen en huilen en dat geeft ie na 20 min. op en dan ligt ie te slapen..daarom hou ik nooit rekening met zijn middagdutjes..
En als wij bijvoorbeeld een dag naa madurodam gaan heeft ie het te druk met om zich heen kijken en spelen dus slaapt ie pas als we weer thuis zijn.

Wel vervelend als je zo aan die ochtend vastzit dan..ook voor jezelf..want je zit dan thuis maar te wachten tot ze weer wakker.

Groetjes Angela

Ik zou inderdaad ook denken aan een ochtendje/dagje dierentuin. Hebben we met onze dochter gedaan toen ze een jaar was en die vond het toen al erg leuk en interesant, en na een half dagje hebben zij er ook wel weer genoeg van volgens mij. En inderdaad zo'n speelparadijs is erg leuk. Ben er nu 2maanden geleden voor het eerst geweest in Amersfoort en Gwenn ( nu 19 maanden ) vond het helemaal geweldig. Daar was dan ook een apart gedeelte voor 1-4 jarigen. Moet zeggen dat ik het zelf ook prima naar mijn zin heb gehad en met haar heb gespeeld daar.

Gwenn slaapt trouwens ook vaak nog van 13.00 tot 16.00 uur hoor, zoals vandaag ook. En komen dan soms toch echt pas om 10 uur ons bed uit. Soms wel lastig, maar goed als het echt moet slaapt gwenn nog wel (uiteindelijk) in de buggy.... tenminste soms ook niet hoor.......

Bedankt voor de reacties.
Dat slapen is wel lastig ja. Daarom zou ik ook liever de ochtend wat gaan doen en dan net zo lang tot hij te moe / vervelend  wordt en dan weer in de auto stappen, want daar slaapt hij wel met wat geluk,  maar idd ook niet in de wandelwagen, eigenwijs he, liefst gewoon in zijn eigen bed.
Dierentuin lijkt mij ook wel weer eens leuk, is voor mezelf ook lang geleden!

Hoi Linnwood,

wij zijn laatst naar dierentuin de Wissel in Epe geweest (

http://www.wisselzoo.nl/

). Een kleine, overzichtelijke dierentuin, waar je veel ouders met kinderen in dezelfde leeftijd ziet lopen.
Lars slaapt normaal gesproken van 12 tot 3 (als ik geluk heb...), dus dat kon lastig worden. Wij hebben ervoor gekozen om Lars een deel van zijn middagslaapje in de auto te laten doen en hem slapend in zijn kinderwagen te leggen bij de dierentuin. Hij werd na een minuut of 10 wakker en heeft enorm genoten van alle dieren. Een beetje korter geslapen, dus, maar daar heeft hij geen last van gehad.

Wat wij ook erg leuk vinden is Ballorig (

www.ballorig.nl

). De Ballorig in Wijhe heeft een speciale baby-peuter-kleuter-hoek, waar je kleine zich prima kan vermaken.

Fijne vakantie!

Marijon

Terug
Bovenaan