Dagje weg met 7 weken oude baby

<p style="text-align: left;">Hoi lieve allemaal,</p><p>Ik heb een dochtertje van 7 weken die bv krijgt en een zoon van 4,5 jaar. </p><p>Nu is het vakantie en gaan we ook al niet op vakantie ivm corona enzo. Maar nu willen we wel een dagje weg zodat we toch nog een speciaal dagje hebben voor de oudste.</p><p>We gaan een dagje dierentuin doen maar hebben jullie tips om het zo soepel mogelijk te laten verlopen voor de jongste? </p><p>Zoals bij elke baby hebben we up en down dagen en wil daar niet lopen met een krijsende baby. </p><p>Dus alle tips en ervaringen zijn welkom</p><p>Liefs,</p><p> </p><p> </p>

Precies dezelfde situatie gehad 2 jaar terug. Ik had bij aankomst dierentuin de kleine dame nog even aangelegd in de auto en daarna in de draagdoek gedaan. De wandelwagen meegenomen de dierentuin in, maar geen moment nodig gehad, want mevrouw sliep de hele tijd in de draagdoek. Toen we weer bij de auto aankwamen weer gevoed in de auto en teruggereden naar huis. Zo kan het ook gaan. 
Het enige verschil is dat mijn zoontje toen 3,5 was en dus waarschijnlijk iets minder lang de dierentuin kon volhouden. Maar ik denk dat we er zeker 4 uur geweest zijn. 

Draagzak/doek mee. Wagen mee. Gewoon bij een,bankje voeden als dat nodig is. En genieten. Enige nadeel is dat vele restaurants,in dierentuinen nog,dicht zijn volgens mij, maar de meeste parken hebben toch ook wel een plekje waae het rustig,is waar een bankje staat is mijn ervaring. 

Dank jullie wel!
Ik neem dan inderdaad de wagen en draagzak mee en kijken hoe het gaat! 
Ik heb wel zin in een gezellig dagje uit met het gezin. 

Ik ben al een paar keer op pad gegaan met de kleine die morgen 9 weekjes is. Ik geef dan wel fles en ging gewoon steeds ergens zitten rond “etenstijd”. Bij mij ging het de ene keer beter dan de andere keer. Soms wat onrustig, maar meestal sliep hij wel. Ik verschoon hem altijd gewoon in de wagen. Werkt perfect. 

Gewoon de wagen en draagzak mee en zorgen dat je met een voedingsmoment ergens kan zitten.
Persoonlijk vind ik het de eerste maanden het makkelijkst om een dagje weg te gaan met een kindje, dan slapen ze toch nog veel en liggen ze nog fijn in de wagen. Je hoeft nog geen groente, fruit en brood mee te sjouwen, alleen voeding is voldoende.
Vanaf 6 maanden vond ik dat een stuk lastiger, dan slapen ze niet meer zo makkelijk in de wagen, moet je voor de slaapjes thuis blijven en willen ze ook niet meer de hele dag in de wagen, maar willen ze eruit.
Dus gewoon gaan En geniet ervan!

Terug
Bovenaan