Dagje weg..

Hallo.
Sinds 5 weken ben ik (wederom) moeder geworden van een mannetje genaamd Jesse. Ik geef bv en dat gaat harstikke goed. Alleen ga ik volgende week een dagje met vriendinnen winkelen in Antwerpen. Ik ben al aan het kolven zodat mijn man die dag de bv in flesjes kan geven, alleen zit ik een beetje met de dag zelf.
Ik neem aan dat ik dan een kolf mee moet nemen, om gedurende de dag te kolven?? Als ik nu wwat langer wacht met voeden dan lek ik al helemaal door..
Gr. Anne-Marie

Je zult inderdaad je kolf mee moeten nemen. Niet alleen om de spanning eraf te halen en doorlekken te voorkomen, maar ook om de productie op gang te houden.
Als je kindje nog maar 6 weken oud is, reageert je productie erg op veranderingen in het drink- of kolfpatroon, en wanneer je dan een dagje niet of nauwelijks kolft of voedt kun je een dip in je productie krijgen.
Het liefst kolf je dus net zo vaak en op ongeveer dezelfde tijden als dat je kindje normaalgesproken bij je zou drinken. Als je een goed koeltasje meeneemt kun je de melk die het oplevert thuis gewoon invriezen voor als je nog eens een dagje weggaat! Als de koelelementen niet koud genoeg blijven kun je halverwege de dag in een supermarkt een zakje diepvries-erwtjes ofzo kopen en dat in je koeltasje doen.. werkt net zo goed!

Alvast een hele fijne dag gewenst!

Hey.
Weet je dat ik eigenlijk al had bedacht dat als ik de kolf dan toch mee moest nemen, ik de gekolfde melk dan wel weg zou gooien, maar die koelelementen is wel slim ja. En als dat ontdooit is een pakje diepvriesgroente haha.. Ik zou er nooit opkomen. Daarom ben ik dus zo blij met dit forum, je krijgt altijd superhandige praktijktips!!!
Thankx!!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan