dagopvang of oppas?

hey,

Het is misschien een rare vraag maar gezien mijn vriend en ik allebei onregelmatig werken zitten we flink na te denken over wat beter is.
Zorgen voor een of twee vaste oppassen of toch de kleine naar kinder dagopvang brengen tegen de tijd dat ik weer aan de slag ga/moet.
Wie heeft er ervaring met onregelmatige diensten en hoe hebben jullie dat toen opgelost?
Zit soms echt met mijn handen in het haar omdat ik geen flauw idee heb en de tijd toch wel beetje begint te dringen...

hoi marloes,

mijn man werkt onregelmatig. nu past mijn schoonmoeder op de klein kinderen maar dat wil ik niet alle dagen. wij hebben een gastoudergezin gevonden wat helemaal kinderdagverblijf gericht is aparte ruimte veel buiten spelen ect... die willen ons felx opvang bieden. het is moeilijk maar je moet der een goed gevoel bij hebben waar die kleine kruimel heel gaat natuurlijk

groetjes

Hallo Marloes,

Ben moeder van een dochter van 1,5 jr en verwachten in juni ons 2e kindje. Ook mijn man en ik werken beide onregelmatig. Wij hebben een gastouder die heel flexibel is. Ook als we overlap hebben( 1 vroege dienst en 1 late dienst) dan kunnen we onze dochter voor een uur brengen. Zodra wij onze roosters hebben laten we weten wanneer we oppas nodig hebben. Bij een kinderdagverblijf moet je of een wisselplek hebben, wat veel duurder is, of betalen terwijl je helemaal geen oppas nodig hebt.

Groetjes

Nou daar zijn we weer... Leuk he de zorg hahaha! Hier hetzelfde probleem.. Mijn diensten vallen tussen 7 en 23:00 uur en ik heb geen vaste werkdagen. Een kinderdagverblijf is dus hier geen optie omdat die de dagen vast willen zetten. Wij gingen voor een gastouder, maar omdat die moeilijk te vinden was (die moest natuurlijk ook heel flexibel zijn) hebben wij het binnen de familie opgelost. Ik ben een dag minder gaan werken en de kleine gaat naar opa en oma. In eerste instantie bij beide opa's en oma's maar door een fikse ruzie komt de kleine alleen nog bij mijn ouders. Mijn vader werkt gelukkig niet meer en mijn moeder niet teveel dus het is voor ons een ideale oplossing. Zeker als ik zie wat de kosten nu zijn voor professionele opvang! Misschien kan je een back up nemen met een vriendin die ook een kleintje heeft? Dat als er nood is dat jij op haar kindje(s) past en andersom? Daarnaast heb je altijd recht op bepaalde verlofsoorten mocht de kleine ziek worden of iets dergelijks...

Succes!

Heerlijk de zorg...Hier hebben we een aatal heel flexibele kinderdagverblijven.
Ik heb gelukkig met mijn werk heea kunnen regelen, dus ik kan "gewoon" naar ee kdv.

Succes!!

Terug
Bovenaan