dagritme en voeding met 14 maanden

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's
Mijn zoontje is 14 maanden en en slaapt heel weinig voor mijn gevoel. Hij eet ook steeds minder. Een dag bij mij thuis ziet er als volgt uit:
07.30 wakker
08.00 boterham + 120ml melk
10.30 tussendoortje (banaan, appel, sinaasappel, liga, soepstengel e.d.)
11.00 - 12.00 naar bed
14.00 - 15.00 wakker
Boterham met 120 ml melk
17.00 avond eten
18.00 toetje

Avondeten gaat steess slechter. Hij eet met zijn handen en laat zich niet meer voeren, alleen toetje dan, en met bestek lukt hem nog niet helemaal. Alles valt ernaast. En met dit dagritme luncht hij altijd op een heel raar tijdstip en gaat ook vroeg naar bed ongeveer !8.30 nnar boven, in bad, verhaaltje voorlezen en knuffels weltrusten zeggen. Maar dan wordt hij s'nacht wakker rond 01.00 en gaat pas om 03.00 slapen. HELP. Ik heb namelijk ook een dochter van drie maanden en als hij niet huilt doet zij het wel. Ik heb al weken geen nachtrust meer en het breekt me nu echt op. Ik ben niet meer te genieten, vergeet veel en zie op tegen de volgende dag. HELP wie heeft tips / adviezen voor mij. En hoe gaat er bij jullie aan toe.
Groetjes Anouska

Hi Anouska,

Ons mannetje is net 1 geworden en ons schema ziet er bijna net zo uit, alleen is hij meestal wat eerder wakker. Rond 07.00 uur en krijgt dan nog een papfles ipv een boterham.
Oftewel:
07.00-07.30 180cc Nr 3 met 20 gram Bambix
rond 10.00 uur fruit met thee, sap of water
rond 12.00 uur 1 1a 2 boterhammen met 180cc nr 3 (gaat niet op meestal, als er 1 boterham is gegeten doe ik er nog wel Bambix bij in)
ergens tussen 15.00 en 16.15 uur wordt meneer wakker
dan weer een tussendoortje met thee, sap of water
17.30-18.00 uur avondeten met yoghurt na
19.30-20.00 uur fles nr 2 met eventueel nog wat bambix erin (ligt eraan hoeveel er overdag gegeten is.)

Het enige grote verschil dat me direct opviel is de middagslaap. Waarom draai je niet simpelweg de boterham en de slaap om?
Toen ons mannetje begon te proberen om zijn ochtendslaap over te slaan, hebben we hier ook al wel eens om 11.15 aan de boterham gezeten gewoon omdat hij het anders niet volhield! En ik denk maar zo, die ukken weten nog niet zo dat er "normaal" rond 12.00 uur geluncht wordt door half Nederland haha!
Vervolgens na de boterham naar bed, heb je ook kans dat hij dat wat langer volhoud omdat hij lekker zijn buikje vol heeft als hij gaat slapen.
Misschien een ideetje om eens uit te proberen?

Veel sterkte iig met je nachtrust!

Groetjes Saskia

hoi hoi

bob is nu bijna vijftien maanden en ons dagritme ziet er als volgt uit:

8.00 fles pap

9.30 fruit en sap

12.00 brood en sap

12.30 naar bed met 120ccgewone melk

15.00 wakker tussendoortje koek of fruit of rozijntjes en sap

17.30/18.00 warm eten en toetje

tussen 19.00 en 20uur naar bed

als hij naar het kdv gaat wordt bob wakker gemaakt smorgens om kwart over zeven en dan ligt hij er savonds ook eerder in.

wat ik zou doen als ik jou was is idd het brood voor het slapen geven en dan misschien toch nog een papfles s'avonds geven misschien is het wel dat hij van de honger wakker wordt.

en dat slechtere eten, tja dat is een 'fase'   die hebben wij net gehad. geloof me het gaat echt over haha.en uiteindelijk eet hij zelf ook al knoeit hij. wat dan handig is is een plastic slab met een opvangbak(ligt niet alles op de grond )

ik hoop dat je er iets aan hebt. veel succes ermee.

groetjes inge, mama van bob2-09-2007

quote: inegerard reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-11-2008 13:51:05'));

hoi hoi

bob is nu bijna vijftien maanden en ons dagritme ziet er als volgt uit:

8.00 fles pap

9.30 fruit en sap

12.00 brood en sap

12.30 naar bed met 120ccgewone melk

15.00 wakker tussendoortje koek of fruit of rozijntjes en sap

17.30/18.00 warm eten en toetje

tussen 19.00 en 20uur naar bed

als hij naar het kdv gaat wordt bob wakker gemaakt smorgens om kwart over zeven en dan ligt hij er savonds ook eerder in.

wat ik zou doen als ik jou was is idd het brood voor het slapen geven en dan misschien ook het warme eten later geven dat zou ook kunnen helpen.

en dat slechtere eten, tja dat is een 'fase'   die hebben wij net gehad. geloof me het gaat echt over haha.en uiteindelijk eet hij zelf ook al knoeit hij. wat dan handig is is een plastic slab met een opvangbak(ligt niet alles op de grond )

ik hoop dat je er iets aan hebt. veel succes ermee.

groetjes inge, mama van bob2-09-2007

hoi

ik heb mijn berichtje aangepast, in de eerste heb ik iets geschreven dat niet op jou van toepassing is. haha namelijk de papfles s avonds haha die geef je niet meer

groetjes inge.

dit is het schema van mijn dochter van 14,5 maanden:

7:00 (ongeveer) 180 cc melk
8:00 boterham
10:00 fruit
12:00 boterham
13:00-15:30 slapen
16:00 iets te snabbelen en sapje
17:00 avondeten en toetje
19:00 130 cc fles en daarna naar bed

gr
Marielle

ps: onze oudste dochter at ook heel slecht rond deze tijd, mijn jongste eet altijd en graag

Misschien zou je inderdaad 's avonds voor het slapen anders nog wat melk/papfles moeten geven. Je hebt dan kans dat hij s'nachts niet wakker wordt. Misschien is het toch een beetje van de honger of dorst??
Verder zou ik echt proberen het brood voor zijn slaapje te doen en daarna dan nog iets van een tussendoortje. Hij heeft dan bij het avond eten toch wat meer honger. Nu heeft hij natuurlijk toch niet veel daarvoor nog brood  gegeten.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Liefs Marian

Terug
Bovenaan