Dagritme van vroege vogels

<p>Hey allemaal!</p><p>Wanneer ik google naar dagritmes beginnen deze allemaal (Klein beetje jaloers natuurlijk) om 7/half 8.</p><p>Maarja, mijn uk van 7 maanden ligt er om half 7 al in en word om half 6 weer wakker. Dit ritme is erin geslopen toen we de laatste fles lieten vallen.</p><p>Nu vroeg ik me af, hoe delen jullie de dag dan in? Want ik zit een beetje in de knoop met het schema. Nu hij steeds meer vaste hap gaat eten is het wel handig dat hij met het gezin mee kan doen. Maar op dit moment eet hij brood om 11 en zijn groentehap al rond half 4.</p><p>Wat is jullie ritme? </p>

Hey,
Ons zoontje is nu bijna 7 maanden. En zelf ben ik ook nog een beetje zoekende hoe we het moeten doen, maar meer met slapen enzo.
Ik probeer smorgens altijd nog eventjes zijn speentjes erin te doen als hij om 5u wakker wordt, dat helpt wel (niet altijd hahah)
7:00 fles
8:30-10:30 fruit hangt er vanaf of hij heel moe is.
12:00 brood +fles
15:00 tussendoortje (korstje of maïs knabbel) tenzij hij nog slaapt
18:00 groente
19:30 fles en slapen
Ik hoop dat je hier iets mee kunt ?

Ik had het ook graag op die tijden willen doen maar ik kom zo uit!
6:00 Fles 210
7:30 slapen
8:30 Potje fruit
11:00 Fles 100 slapen
Als hij wakker is brood
14:30 fles 210 en weer slapen
16:00 Groente
18:00 De laatste fles

Die laatste fles had ik graag later willen doen! Maar hij valt (Geen grap) half 7 in slaap waar hij ook maar slapen kan. Bank, grond, box. ?

Wij doen het zo met onze dochter van 7 maanden;
06.30 fles 180+6
08.00 slapen
10.00 fruit
11.45 brood
12.00 fles 180+6 daarna slapen.
14.00-15.00 soepstengel-maisvinger
15.30 fles thee
16.00 slapen
18.00 avondeten en toetje
19.30 fles 180+6
20.00 slapen

Hi, 
Mijn zoontje is bijna 8 maanden en is ook zo’n vroege vogel... wakker is aan en eruit! 
Ons ritme:
05:30 uur borstvoeding (wordt tzt fles)
Soms tussendoor een broodkorstje 
08:00 - 9:30 uur slapen
10:00 uur fruit (150 gram ongeveer)
12:30 uur boterham en fles
13:00 - 14:30 slapen
15:00 uur thee met snack (rijstwafel/maisvinger/zoiets)
17:00 uur warme hap (150 gram ongeveer)
18:00 uur fles
18:30-5:30 uur slapen
Hij wil ook nog maar 2x per dag slapen de laatste weken. Maar wel 2 wat langere slaapjes dan. 

Wij zijn op advies van cb onze dochter wat strakker in regime aan het krijgen, omdat ze totaal geen ritme meer had en ‘s ochtends ook erg vroeg wakker was. Na enkele dagen uitproberen hebben we dit schema:
als ze vroeg wakker wordt (5-6 uur) luier verschonen en terug in bed. Als ze gaat huilen gaan we om de 10 min ons even laten zien wn troosten we haar. De eerste keer duurde dit wel even. De tweede keer al een stuk korter en vanochtend sliep ze voor het eerst tot half acht door. De vroege ochtend fles was een gewoonte geworden in combinatie dat ze overdag eigenlijk te weinig at. Dan zijn ze ook vroeg wakker vanwege de honger. Ze drinkt per fles 180 ml (210 inclusief voeding)

7-8 1/2 fles, oefenen met pap en afsluiten met de rest fles. 
10.00/10.30 fruithapje en water
12.00/12.30 officieel brood, maar dat eet ze nog niet, nu fles.
15.30-16.00 geven we 1/2 fles, daarna oefenen met avondeten totdat ze echt niet meer wil en daarna afsluiten met de fles.
17.30-18.00 offcieel avondeten, maar dan is ze veel te moe en daarom hebben we het naar de middag verplaatst totdat ze wat ouder is. Als ze wakker is, dan kan ze oefenen met fingerfood en water. Meestal slaapt ze. We hadden het advies gekregen om haar wakker te maken, maar dat werk rond dit tijdstip totaal niet.
20.00 papfles voor deze moeten we haar ook vaak wakker maken. Omdat onze dochter na 1 1/2 uur a 2 uur echt doodop is, kan ze het ‘officiele’ schema echt niet bijbenen. Doordat we haar wakker maken, slaapt ze nu dus wel langer door. Voorheen lieten we haar doorslapen, met het gevolg dat ze zo vroeg weer wakker was en niet meer wilde slapen.
Ze is overig nu 6 mnd. Doordat ze haar vaste voeding nog niet volledig eet, vullen we dat nu aan met de fles. Ook is gebleken dat ze in het begin zo hongerig is dat eten met een lepel totaal niet gaat. Vandaar eerst een 1/2 fles melk, dan rustig oefenen. We zijn erg blij dat dit heel goed werk. Zodra ze beter eet met de lepel en ook brood e.d. gaat accepteren, kunnen we de fles verder afbouwen en vervangen voor water en heerlijke baby thee (bij ekoplaze van de week gekocht). Het is even een paar dagen volhouden ( en nee dat was niet altijd fijn). Wij zijn blij dat we er samen uit gekomen zijn. De vraag of ze nu blijft doorslapen is uiteraard voor ons ook een mysterie hihi
Als ik naar je verhaal kijk, zie ik dat je kleine wellicht iets te vroeg naar bed gaat. Hoe laat is jullie laatste voeding? Ik kan mij voorstellen dat je uk dan zo vroeg wakker is, honger heeft en niet meer slaapt. Dat hadden wij dus ook...

succes!

Hoi,
Het ritme met slapen is echt heel netjes :)
Toen onze dochter zo oud was had ze nog 3 slaapjes overdag. Vaak ook nog een late van 16 tot 17. Zo kon ze ook wat later naar bed en kwam ze dus rond 6:30 voor haar eerste fles.
Qua eten deed ze het echt heel goed en eet ze als een bootwerker.
We komen nu met 10 maanden uit op:
6:30 papfles
Slapen 9/10
10 fruit
12 boterham x 2
13:30 fles
Slapen 13:30/15:30
Tussendoortje
17/17:30 warme hap
19 papfles en daarna de nacht in

Toen ze 7 maanden was zaten we denk ik nog op 4 flessen maar dit weet ik niet zeker.
Hoeveel flessen krijgt hij nog en hoeveel slaapjes?
Ik ging op deze leeftijd na ons avond eten een stukje lopen zodat ze een halfuurtje kon slapen en de fles dan dus later zou zijn.

Hier ook vroege vogel van 4 mnd
5u30 fles, schommelen (half uur rechtop ivm reflux. Ben zelf te lui en ze is te actief op schoot ;-))
7u30 terug naar bed voor een uurtje
8u30: badje, flesje, spelen
10u30: uurtje slapen
11u30 flesje, spelen
13u00 2 uurtjes slapen
15u flesje, spelen
16u uurtje slapen
17u flesje/hapje, spelen
19u slapen
22u30 flesje

Terug
Bovenaan