dagritme

ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dagritme er uit ziet met een kindje van ongeveer 5 weken. mijn zoontje is zo oud en ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen..
 
mijn dochter is 6 weken en mijn dag ritme wisselt maar ik zal het ritme van vandaag opschrijven.
07.00 borstvoeding, uitslapen met mama in ons bed.
Rond 10.00 wassen en voeden
12.30 - 13.30(toetje) - 16.00 - 18.00 -19.00 (toetje) .
Ik denk dat mijn dochtertje regeldagen heeft hoor want ze is de afgelopen twee dagen hangerig en hongerig. Na 19.00 geef ik meestal nog 1 voeding. (nu met deze hangdagen wel meer) Ik probeer deze zo laat mogelijk te doen i.v.m. doorslapen. 's nachts komt ze 1x. Dit is ook sinds kort (voorheen 2x) want ik baker haar in en dat gaat perfect. Over het algemeen komt ze nog steeds om de 3 uur. Soms om de 2 1/2 en dan rek ik het laatste half uurtje met een speentje. Ik ben benieuwd naar jou verhalen.
groetjes mobi
 
Mijn dochter van drie maanden heeft eigenlijk nog steeds hetzelfde ritme, maar altijd heel rommelig hoor. Zo is het dus ongeveer:
- 6.00 uur bv
- 9.00 uur bv
dan badje en spelen
dan een beetje bv
half uurtje slapen
- 14.00 bv
wandelen
- 17.00 u bv
rondom deze tijd vaak moeilijke uurtjes
jengelig, huilen (net als je wilt koken en zo)
- 19.00 u bv
soms om deze tijd slapen, soms helemaal niet.
- rond 23.00 u bv (als ik zelf ga slapen)
- soms nog ineens om 3.00 voeden.

En? Lijkt het op dat van jullie?

Ik wil er ook wel wat zien.
 
mijn dagritme ziet er als volgt uit:eek:m 7 uur fles voeding(120 ml per keer)daarna nog even slapen bij mama in bed.dan om 10 uur in badje en om 11 uur eten.om 14 uur eten,om 17 uur eten dan inderdaad wat moeilijke uurtjes tot de volgende voeding van 20 uur. dan om 23 uur de laatste voeding en naar bed.s nachts 1 keer voeden rond 3 uur.s nachts slaapt hij trouwens goed in zijn eigen bedje maar overdag nooit.hij is dus van 11 tot 23 uur beneden en doet vaak alleen maar hazeslaapjes in de box of maxi cosi of bij mij in mijn armen.hoe zit het met het slapen bij jullie s nachts en overdag en zit er een beetje ritme in?
 
Hallo meiden,
Wat herkenbaar zeg. Ook mijn dochtertje heeft vooral haar hang uurtjes tussen 18.00 en 22.00.(inderdaad net als je wilt koken) 's nachts slaapt ze goed in haar ledikantje (1 x voeden) en overdag (precies zoals bij jou, sas)bij mij op de arm, in de wandelwagen of maxi-cosi of een paar hazeslaapjes in de box of buikband. Grappig dat jij dat ook zo hebt. Na de eerste ochtend voeding (rond 07.00) gaat ze ook bij mij in bed. heerlijk vind ik dat.

Thea, mijn ritme is ook nog een beetje rommelig. Ik zie dat er bij jou 's morgens veel tijd tussen zit. Tussen de voeding van 9.00 en 14.00 . Dat is wel lekker of niet? slaapt zij ook in die tussentijd?
Tot horens (schrijvens)
groetjes Mobi
 
Ja ik herken het ook. Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheden die jullie kids drinken. Mijn zoontje (6weken) drinkt varierend van 80 tot 150 ml, en de tijd ertussen varieert van 3 uur tot 5 uur.
En elke dag is het ritme nu een beetje anders aan het worden, het lijkt of het van 3 uur naar 4 uur verschuift. Wel lastig met het klaarmaken van de flesjes. Hoe doen jullie dat? Ik zet alles in de aanslag ophet aanrecht, maar moet het dan wel nog mengen. Lastig met een huilend kind!
 
Hoi,
In de ochtend geef ik juist wat vaker bv tussen 9 en 2 uur. Dat staat er misschien niet zo duidelijk. Ze slaapt heel eventjes tussendoor;wakker kind. Ik voedt op verzoek dus ik tel de uren tussendoor niet zo. Soms is dat 2,5 uur. Soms 4 uur. En met bv ben je meteen klaar, is dus handig.
Groetjes
 
Hallo, mijn zoontje is nu zes weken en tot een week geleden sliep hij overdag ook nauwelijks. In zijn eigen bedje wou hij echt niet, af en toe sliep hij even kort in de box, maar het liefst wou hij de hele dag in mijn armen liggen. Van de wijkverpleegkundige kreeg ik de tip om hem in te gaan bakeren. Dit werkt echt perfect! Hij komt helemaal tot rust en geeft zich eindelijk over aan zijn slaap. Onze dag ziet er nu ongeveer zo uit:

07.00 BV en nog even lekker samen in bed liggen.

10.00 Opstaan en badje

11.00 BV, daarna nog even knuffelen. Dan inbakeren en mijn mannetje slaapt alweer.

14.00 BV, daarna wandelen of een boodschapje doen, tegen 15.00 uur weer thuis, inbakeren en soms nog een slokje, maar dan weer lekker slapen.

17.00 BV, dan nog even lekker met papa knuffelen en hij wordt alweer lekker sloom, inbakeren en slapen!

20.00 BV, daarna nog even gezellig kletsen, soms blijft hij nu wat langer wakker.

23.30 BV, laatste voeding voor de nacht. Vaak valt hij tijdens het voeden al in slaap.

's nachts komt hij dan meestal nog een keertje tegen half vier. Voorheen bleef hij dan wakker en sliep ik dus zelfs ook nauwelijks, nu ik hem inbaker slaapt hij 's nachts ook bijna direct weer.

Ik baker hem nu net een weekje in, maar ik heb nu al het gevoel dat ik weer wat meer regelmaat in ons leven heb. Ik kan het echt iedereen aanraden!
 
Terug
Bovenaan