dagritme

Het kan wel, ons kindje hield ik heel erg aan ritme. Ik vind dit zelf ook heel erg belangrijk. Nu moet ik wel zeggen dat mijn kraam verpleegster er ook op stond. Hij is nooit gevoed 'op verzoek'. Ik vindt dit zelf echt helemaal perfect. Je weet precies waar je aan toe bent en je kind ook.
 
Ja wij hadden echt een ritme, ik gaf om de 4 uur voeding, mijn zoontje is nu 16 weken.
s'morgens om 7 uur begon ik en eindig om 23 uur.
Dat is de tijd dat ik hem wakker maak voor de fles.
 
Voor ons zoontje geldt hetzelfde: om de 4 uur de fles (hij meldt zichzelf dan). Rond half 7 's ochtends de eerste fles. Daarna weer terug in bed. Vervolgens rond half 11 weer en dan in de box waar hij de rest van de dag in slaapt en speelt en rond half 3 en half 7 nog een keer de fles krijgt en dan 's avonds rond 22.30 - 23.00 uur weer de laatste fles en het bed weer in. En uiteraard om de dag badderen.

Groetjes,
Rosanne
 
onze baby,14 weken, begint om 7.00 uur met een fles,daarna meteen weer in bed tot 10.30 uur,weer een fles, daarna op tot ongeveer 12.00 uur of 12.30 uur,weer in bed tot 14.30 uur,als ie uit bed komt weer een fles,blijft op tot 16.30,dan weer voor een uurtje naar bed. ongeveer om 17.30-18.00 haal ik hem eruit, krijgt dan weer een fles, en blijft op tot 19.00 uur, gaat dan weer naar bed, om 22.15 halen we hem uit bed voor zijn laatste fles, gaat daarna meteen weer in bed, en slaapt dan door tot 7.00 uur. (we moeten hem dan wakker maken, maar hij moet die fles wel hebben omdat ik de andere kinderen anders niet op tijd op
school krijg. Zoals je ziet een heel strak ritme, en dit werkt perfect, de baby is hierdoor heel tevreden en makkelijk.
 
Sinds we overgegaan zijn van 6 op 5 voedingen, zit mijn zoontje in een fijn ritme. Hij krijgt rond 7 uur zijn eerste fles en afhankelijk van hoe lekker hij 's nachts geslapen heeft, gaat hij dan weer vrij gauw naar bed, of eerst nog even spelen en dan naar bed. Is het badjesdag (om de dag), dan gaat hij om half 12 in bad. En anders rond die tijd een beetje tutten met mama tot het tijd is voor de fles van 12 uur. Dan weer een uurtje lekker spelen terwijl mama haar boterhammen eet, en vervolgens wandelen (boodschappen doen voor mama ;o) en dan verder slapen. Om 16 uur weer een fles en daarna komt er meestal niet zo heel veel meer van slapen tot de voeding van 20 uur. Daarna in de pyjama en slaapzak en gezellig bij papa op de bank, terwijl mama het huis nog gauw een beetje aan kant maakt en vroeg naar bed gaat (want nachtdienst!). Papa geeft dan om 23 uur de laatste fles (waarvoor hij wakker gemaakt moet worden) en stopt 'm daarna lekker in bed. Dan slaapt 'ie goed tot een uur of 5 a 6. Hij wordt dan wat onrustig, maar ik probeer hem dan toch in zijn bedje te houden tot 7 uur.

Mijn zoontje is een echt hongerwolfje en we houden ons min of meer aan dit voedingsschema, om de 24 uur door te kunnen komen met de max. hoeveelheid voeding. Niet heel strikt hoor, als 'ie echt honger heeft, kijk ik natuurlijk niet op een half uurtje.
 
Onze dochter van 9 weken begint nu ook een ritme te krijgen.
Om de 3 uur eten (borstvoeding)
Tussendoor ongeveer 2 uur wakker beneden en vaak nog een dutje van een uurtje in bed (ik zie dat ze dan moe wordt)
's avonds rond 19.00 uur de laatste voeding, en dan is ze heeeel moe en gaat ze slapen. 's nachts komt ze nog 2 keer en tussen 7.30 en 8.30 uur wordt ze 's morgens wakker en ga ik haar wassen of badderen.
 
Mijn zoontje van 10 weken krijgt om de 4 uur eten. 6 uur s'morgens, dan verder slapen tot 9.30. Wassen en 10.00 eten. even spelen en dan 11.15 slapen tot 13.30. 14.00 eten en dan even spelen en om 15.30 slapen tot 17.00. 18.00 eten, 18.30 in bad en 19.15 slapen tot 22.30. eten en gelijk weer slapen tot 6 uur.
 
Terug
Bovenaan