Dagritme

Mijn zoontje is nu 12 weken en ik heb totaal geen ritme. Hij slaapt wel van ongeveer 8.30 uur tot 10:30 en om 11 uur krijgt hij dan de fles. Vanaf die tijd wil hij niet meer in zijn bedje slapen, maar wordt hij wel erg moe. Ik ga wandelen, probeer hem in bed te leggen en draag hem in de draagdoek.
Wat is jullie ritme overdag?

Hmm, tja, ritme.. Die van mij moeten we  's ochtends om 07.00h wakker maken voor zijn flesje. Daarna gaat hij terug naar bed en rond een uurtje of 09.30/10.00 wordt hij weer wakker. Dan 'spelen' we eventjes en zet ik hem in de wipstoel of ik leg hem  in de box  en om een uurtje of 10.30h krijgt hij weer een flesje. En zo gaat dat de hele dag door tot een uurtje of 19.00h, dan gaat 'ie  echt naar bed.  Overdag leg ik hem dus niet in zijn bedje, maar slaapt hij in de box of in de kinderwagen, want ik loop elke dag altijd even de stad in.

Hoi Krullie,

Hier is het ritme als volgt (kleintje is nu 14 weken):  

7.00 flesje
8.30-10.00 slapen
11.00 flesje
12.00-13.00 slapen
15.00 flesje
16.00 proberen nog een uurtje te slapen
18.00 badje
18.30 flesje
19.00 naar bed

Maar eeeeeh.....deze tijden is allemaal maar zo ongeveer. Ik probeer er vanaf het begin ook al een ritme in te krijgen maar elke keer als je net denk hehe...ik heb hem door....dan wordt het allemaal weer anders.
Zo sliep hij eerst tussen de middag wel een uur of drie. Nu is dat maar een uurtje.
Einde van de middag is het moeilijk om hem in slaap te krijgen. Vaak ga ik dan wandelen ofzo...meestal valt hij dan nog wel even in slaap.

Voor sommige hier werkt de regelmaat methode van Ria Blom erg goed.
Bij ons is dat niet nodig omdat de kleine verder heel relaxed en vrolijk is. Ik ben dus blij dat ik niet alles zo strak hoef te doen, maar voor sommige kindjes kan het heel goed werken.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hallo,

Nikki is 9,5 week en dit is haar dagritme.

8.00/8.15:flesje
8.30/8.45 tot 11.00:slapen
11.15/11.30:flesje
11.30:slapen of spelen (ligt eraan of ze nog wakker is)
15.15:flesje
15.30:slapen
18.00/18.30:flesje
18.45:slapen of spelen
22.00: laatste fles

het kan wisselen het schilt meestal een half uurtje

groetjes Anouschka mv Nikki

ik heb ook totaal geen vast ritme met de (borst)voeding probeer ik een beetje rond de 3 uur te blijven maar vaakk komt hij toch een half uur eerder en soms later ik hou me dus niet echt aan vaste tijden ik voed  op verzoek.  hij wil overdag vaak niet boven slapen dus ligt hij ook vaak in de box of ik ga met hem wandelen ofzo.

groetjes mira mv marek 10 wk

Hoi,

Yari is alweer 4 maanden en heeft een supergoed ritme,

7.00 uur flesje
8.30-10.45 uur slapen
11.00 uur flesje
12.15- 14.45 uur slapen
15.00 uur flesje
16.15-17.30 uur slapen
18.30 uur flesje
19.00-22.30 uur slapen
22.30 uur flesje.
23.00-7.00 uur slapen.

Het kan natuurlijk wel eens een half uurtje eerder of later zijn dat kijk ik niet zo nauw.
En om de dag gaat hij in bad of mee in de douche en dat plannen we dan rond 18.00 uur nadat wij gegeten hebben.
Dit schema heeft hij al heel lang en doet het supergoed, ik hou dit schema aan als ik thuis ben maar als ik weg moet of lekker ergens koffie ga drinken dan slaapt hij wel minder. Maar hij zal er niet meer om gaan mopperen, het is een super tevreden mannetje en dan ben ik dat natuurlijk ook.

Groetjes Marina.

Jari is nu 12 weken en heeft ook een fijn ritme...ik ben sinds een week overgestapt op 4 voedingen en doet het super daarop!
7 uur fles, na elke fles....boertje, knuffelen, brabbelen, spelen....
van 8 tot 9 uur soms half 10 slapen (meestal in box)
10 uur fruithapje
half 12 fles
kwart over 12/half 13 slapen in zijn bedje en meestal tot de volgende voeding.
16 uur fles
vanf 5 uur wordt ie moe en pakt ie de slaap die hij nodig heeft....onder in de box
half 21 fles en om 21.15/21.30 gaat hij lekker slapen tot de volgende morgen 7 uur.

morgen krijgt ie zijn spuitjes en ben ik eens benieuwd wat hij is aangekomen.
Nessie mv Alissa en Jari

Terug
Bovenaan