Dagschema 10 maanden

<p>Welke tuitbeker gebruiken jullie? </p><p>Met zachte of harde tuit?</p><p>Ik heb verschillende geprobeerd en drinken uit zo'n beker wil maar niet lukken.</p><p>Zijn er meer kindjes die nog niet uit een tuitbeker drinken?? </p><p> </p><p>Ben ook wel benieuwd naar jullie schema's, </p><p>Slapen, Eten en drinken</p><p> </p><p>Dat van ons is ongeveer:</p><p>7:00/7:30 drinken 180ml + paar kleine stukjes brood sinds deze week</p><p>9:00 fruit</p><p>9:30 Op bed. 11:00 wakker ongeveer</p><p>11:30 bordje pap 60ml + fles 180ml wat ze daar nog van wil. </p><p>14:00 liga koekje en op bed. 15:30/16:00 wakker</p><p>16:00/16:30 drinken 180ml</p><p>18:00 avond eten is nog steeds uitzoeken.. warme hap uit een potje vind ze niks.. ze proeft nu beetje van ons eten maar ook dat komt nog niet echt op gang </p><p>19:00 flesje 180ml</p><p> </p><p>Alle flesjes gaan leeg maar toch zou ik wel naar 3 flesjes willen zodra ze beter uit een tuitbeker kan drinken..</p>
 
Mijn zoon is ook net 10 maanden en drinkt uit een rietjesbeker. De tuit een keer geprobeerd, maar daar snapte hij niks van. 
Ons schema:
Ontbijt: een bordje pap van 180ml
Ochtendsnack: fruithapje of stukjes fruit
Lunch: 1 boterham met boter en smeerbeleg
Hij krijgt nog een flesje wanneer hij erom vraagt in de middag. Die ben ik aan het afbouwen omdat hij deze niet altijd zo makkelijk meer drinkt.
Middagsnack: net wat ik heb. Liga, fruit, eierkoek.
Avondeten: geprakte groente met aardappel. Heel af en toe een potje
En voor het slapen een flesje van 180ml
Er staat altijd een rietjesbeker met diksap (water ging er niet in) voor hem om zelf te pakken. Tijden verschillen iedere dag. Hij eet nog steeds een beetje op verzoek en hoe het uitkomt met wakker worden/activiteiten.
Hij slaapt 2 keer meestal. Ook dat is iedere dag verschillend. Hij mag zo veel slapen als hij wilt. 
 
Wij hebben een dochtertje van 9 maanden 
Rond 8uur fles 210 ml
Half 10 naar bed
Rond half 11/11uur fruit
Half 1 boterham jam, appelstroop of kinder smeerkaas en een fles 210ml
Soms "mais vinger" 
 Tussen 5 en 6 avond eten, kook voor haar apart voor een week en dan invriezen. Aardappel, rijst of pasta, groente zoals brocili, pomoen, wortwl, sperziebonen, bloemkool en dan gekookt vlews filetlapje of kipfilet. Bij het opwarmen beetje boter erdoor heen. 
Rond half 8 fles 210ml
 
onze dochter van vandaag 10 maanden heeft het volgende schema:
07:30 wakker worden fles 180+6
09:00 fruit
10:00 tot 12:00 slapen
12:00 2 boterhammen met beleg
14:30 koekje of maisvinger
15:00 tot 16:30 slapen
17:00 warm eten
19:00 fles 180+6 en slapen
 
Oh en drinken is bij ons ook heel de dag in de buurt. Ze heeft een rietjesbeker met diksap die altijd in de buurt staat. Rietjesbeker drinkt ze uit sinds een maand of 5. Kwestie van elke dag een beetje oefenen, bij ons duurde het 2 weken voordat ze het zelfstandig kon.
 
Tuitbeker lukte hier ook niet en rietjesbeker snapte hij pas met 12 maanden.
Wel vond hij het al met 6 maanden reuze interesant om uit een gewone beker te drinken en ging al aardig. Daarom hebben we de munchkin 360 magical cup aangeschaft. Hieruit drinkt hij sindsdien super goed.
 
Ons zoontje drinkt ook nog niet uit een tuit/rietjes beker. Hij snapt er niets van haha en wilt gewoon water/thee uit zijn fles (met een S speen zelfs) hij vind het wel leuk om uit een gewone beker te drinken en oefenen het zo maar elke dag met een difrax oefenbeker.
Schema is ongeveer zo:
7:30 210cc (drinkt meestal niet alles op)
9:00 fruit en thee
11:30 2 boterhammen met thee/water/cocosmelk
12:00 tot 15:00 slaapje
17:00 warme maaltijd met evt. een toetje (knijpfruit of cocosjoghurt)*kma
19:00 210cc (drinkt hij ook niet altijd op maar laten hem dit zelf aangeven)
19:30 bed
 
Onze zoon is nu 9,5 maand en is kort geleden begonnen met drinken uit een glas.
Dit had hij in no time onder de knie. Een glas met dikke rand. Ik wilde eigenlijk zijn beker gebruiken maar door het glas kon ik zien waar het water was en hoe hoog ik het moest houden zonder dat die verzoop ;) dit werkte goed. Nu over op de beker. Ik denk niet dat ik een tuitbeker ga gebruiken.
Zijn schema op dit moment:
06:30 wakker worden & bv
07:00 ontbijt: pap van 180 + 6 cc 
09:00 fruit en wat water
09:30 slapen
12:00 lunch 2 bruine boterhammen. Beleg word afgewisseld met geprakte avocado, 100% pindakaas, boter, mango pompoen bio smeersel, appelstroop, huttenkase. Daarna tikt hij nog een fles 180 + 6 weg met gemak.
14:00 slapen (ongeveer)
16:00 fruit of een Ella's kitchen mais stick
17:30 groente met aardappel soms wat vis erbij. Daarna yoghurt (magere)
19:15 bv en naar bed  
deze jongen eet eigenlijk alles wat hij voorgeschoteld krijgt. Hij zat wat onder de groei curve volgens cb dus we hebben hem deze hoeveelheid gegeven en soms heb ik t idee dat hij nog meer kan eten. Beetje grenzeloos lijkt het haast.
Althans ik vind het best veel wat die naar binnen werkt op een dag. (New in the game, heb geen idee)
hij is dan ook druk in de weer. Hele kamer rond kruipen en staan en weer zitten en dat in de herhaling. Kan niet echt stil zitten. 
fijn om te lezen hoe het er bij andere aan toe gaat. Ondanks dat het overal anders gaat.
groetjes    
 
Terug
Bovenaan